خسروی: لقب لوک خوش شانس برازنده داور عمانی است!/گل سردار آزمون سالم بود

کارشناس داوری به ارزیابی عملکرد تیم داوری دیدار تیم های ایران و ازبکستان پرداخت.

علی خسروی در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص عملکرد تیم داوری دیدار تیم های ملی ایران و ازبکستان اظهار کرد: احمد ابوبکر داور 34 ساله عمانی که از سال 2015 در لیست الیت قرار گرفته است تا به حال شش بازی از رقابت های مقدماتی جام جهانی را سوت زده که در پنج بازی میزبان ها به پیروزی رسیده اند،او به مدت ده سال زیر نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا آموزش دیده است.

وی افزود: داور عمانی قصد داشت در این بازی سخت و حساس قضاوت خوب خود را به رخ کنفدراسیون فوتبال آسیا بکشد. او در همان چند دقیقه ابتدایی بازی دو خطا را اعلام کرد تا به بازیکنان نشان دهد در اعلام خطاهای آنان بسیار جدی است.جاگیری داور عمانی به ویژه در ضد حملات مناسب بود و در زمان زدن ضربات ایستگاهی نیز اجازه درگیری به بازیکنان را نمی داد.


کارشناس داوری همچنین در مورد عملکرد کمک داور اول بازی ایران وازبکستان در صحنه گل سردار آزمون گفت: باید از کمک داور اول این بازی به دلیل تشخیص بسیار خوب در صحنه به ثمر رسیدن گل تیم ایران تشکر کنیم زیرا سردار آزمون به هیچ وجه در وضعیت آفساید قرار نداشت پس ما ایرانی ها می توانیم بگوییم: آقای کمک داور خیلی ممنون که اشتباه نکردی و گل سالم ایران را به درستی تشخیص دادی!

وی ادامه داد: در دقیقه 27 خطای آفونین بازیکن شماره 17 تیم ازبکستان به روی علیرضا جهانبخش منجر به دادن اخطار به بازیکن خاطی شد که در این صحنه تصمیم داور کاملا درست بود، در این صحنه خوشبختانه بازیکنان ایرانی به داور مسابقه اعتراض نکردند و به تصمیم او احترام گذاشتند.

خسروی افزود: در دقیقه 39 بازی داور بازی باید به ایگور کریمتس شماره 2 تیم ازبکستان که ظرف دو دقیقه مرتکب خطا به روی بازیکنان تیم ملی ایران شد اخطار می داد اما به سادگی از کنار خطاهای این بازیکن گذشت.

وی همچنین با اشاره به اعلام پنالتی داور مسابقه به سود تیم ملی ایران عنوان کرد: در دقیقه 49 داور عمانی به سود تیم ملی ایران یک ضربه پنالتی اعلام کرد اما این صحنه هرگز پنالتی نبود و داور بسیار خوش شانس بود که این ضربه به گل تبدیل نشد زیرا مدافع تیم ازبکستان داشت اصلا طارمی را نمی دید که بخواهد روی وی خطا کند، این بازیکن تعادل نداشت و مرتکب بی احتیاطی نیز نشد بنابراین می توانیم به احمد ابوبکر داور عمانی به دلیل گل نشدن پنالتی لقب لوک خوش شانس بدهیم.

کارشناس داوری ادامه داد: در دقیقه 56 کمک داور دوم مسابقه، آفساید مهاجم تیم ایران را به درستی اعلام کرد تا نشان دهد می تواند نقش خوبی در قضاوت این دیدار ایفا کند.

وی تصریح کرد: در دقیقه 67 ایگور کریمتس مدافع تیم ازبکستان نشان داد که تنها برای خطا کردن به میدان آمده بود او هم با آرنج ضربه ای به صورت وحید امیری زد و هم به داور مسابقه اعتراض کرد اما داور حرکات غیرورزشی وی را نادیده گرفت.

خسروی در پایان گفت: در دقیقه 74 داور عمانی یک اخطار کاملا بی مورد به سردار آزمون داد در آن صحنه مهاجم ایرانی به هیچ عنوان مرتکب خطا به روی بازیکن ازبک نشد و دستش با صورت این بازیکن برخورد نداشت بنابراین اشتباه داور در این صحنه نیز آشکار بود.
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار