پس از 2 روز؛

آتش در منطقه تشان بهبهان کوتاه آمد

رئیس اداره محیط زیست بهبهان از مهار آتش سوزی در منطقه تشان پس از 2 روز خبر داد.

آتش در منطقه تشان بهبهان کوتاه آمدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ فرخ شیرالی، رئیس اداره محیط زیست بهبهان با بیان اینکه منطقه تشان در حقیقت مرز بین خوزستان و استان کهگلویه و بویراحمد است، اظهار کرد: آتش‌سوزی منطقه تشان در بخش خوزستان پس از ۲ روز اطفاء شد، اما آتش‌سوزی بخش استان کهگلویه وبویراحمد تاکنون مهار نشده است.

وی با بیان اینکه آتش‌سوزی بخش استان کهگلویه وبویراحمد تاکنون مهار نشده است، بیان داشت: بخش آتش‌سوزی استان کهگلویه وبویراحمد منطقه کوهستانی و صعب‌العبور است و مسیر ماشین‌رو ندارد، همچنین برای دسترسی به قسمت آتش‌سوزی استان کهگلویه و بویراحمد از سمت خوزستان 4 الی 5 ساعت کوهنوردی لازم است.

شیرالی اذعان کرد: دستگاه‌ها و نیروهای استان کهگلویه وبویراحمد و خوزستان همچنین مردم عشایر و روستاهای محلی در این 2 روز برای اطفاء حریق حضور داشتند.

رئیس اداره محیط زیست بهبهان اظهار داشت: با توجه به اینکه آتش‌سوزی در منطقه کوهستانی است اکنون ارتباط تلفنی ما با نیروهای حاضر در محل آتش‌سوزی قطع شده اما اطلاع داریم که نیروهای نظامی از سمت استان کهگلویه وبویراحمد در محل آمدند و  کار اطفاء حریق را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه علت آتش‌سوزی مشخص نشده است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هوا بسیار گرم و حدود 45 الی 50 درجه است و مناطق خشک هستند اگر شیشه‌ای در طبیعت افتاده باشد مانند یک ذره‌بین عمل می‌کند و می‌تواند سبب آتش‌سوزی شود.

فرخ شیرالی یکی دلایل طولانی شدن زمان اطفاء حریق را کمبود امکانات اطفاء در شهرستان عنوان کرد و اذعان داشت: انجام  اطفاء حریق در منطقه کوهستانی با مناطق دشت و مسطح متفاوت هست و تجهیزات و ماشین‌آلات به مناطق کوهستانی دسترسی ندارند.

وی گفت: با توجه به حضور بنده در منطقه تشان معتقدم تنها وسیله مناسب اطفاء حریق در این منطقه هلیکوپتر است که بتواند در منطقه تشان آب‌پاشی کند البته هلیکوپتر از خوزستان به منطقه تشان اعزام شده بود اما تنها نیروها را جابه جا می‌کرد.

شیرالی با بیان اینکه در این آتش‌سوزی آسیب جانی به کسی وارد نشده است، افزود: گردشگران، چوپانان و عشایر پس از آتش روشن کرد برای خاموش کردن آتش دقت کنند و انتظار داریم درصورت آتش‌‌سوزی سریعا به دستگاه‌های مربوطه گزارش دهند به دلیل اینکه هر قدر زمان از آتش‌سوزی بگذرد دامنه آتش وسیع‌تر می‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.