ساری؛

پیش بینی خرید 100 هزارتنی گندم در مازندران

پیش‌بینی می‌شود100 تا 120 هزار تن از گندم مازاد بر مصرف کشاورزان به مراکز خرید تحویل داده شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،حسن عنایتی مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی مازندران گفت:برداشت گندم از مزارع مازندران از نیمه دوم خردادماه آغاز شد و تاکنون 14 هزار و 770 تن محصول به مراکز خرید تحویل داده شد است.

وی با بیان اینکه امسال 30 مرکز خرید گندم در مناطق مختلف استان در نظر گرفته شده است، گفت: کار خرید گندم در کارخانجات آرد، سیلو و اتحادیه تعاون روستایی انجام می‌شود.

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی مازندران با اشاره به اینکه مباشرت اصلی خرید کلزا با شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو است، گفت: هر کیلوگرم گندم با قیمت یک‌هزار و 300 تومان و با حداکثر افت مجاز 14 درصد از کشاورزان خریداری می‌شود.

عنایتی افزود: امسال54 هزار هکتار از مزارع استان به گندم آبی و دیم اختصاص یافت که پیش‌بینی می‌شود150 هزار تن محصول از این زمین‌ها برداشت شود.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود100 تا 120 هزار تن از گندم مازاد بر مصرف کشاورزان به مراکز خرید تحویل داده شود.

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی مازندران با اشاره به اینکه مدیریت‌های خوبی که در مزارع گندم از نظر کنترل بیماری و علف هرز صورت گرفته شاهد کیفیت مطلوب گندم هستیم، افزود: برداشت گندم در مزارع دشت آغاز شد و در ارتفاعات میان‌بند و کوهپایه‌ای در مرحله رسیدگی قراردارد.

عنایتی گفت: به دلیل شرایط آب و هوایی که امسال شاهد بودیم سبب وقفه در رشد گیاه شد و به همین دلیل برداشت گندم در ارتفاعات چند روزی عقب‌تر از مزارع دشت است.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار