تبریز؛

آموزش 170 هزار قرآن آموزدر آذربایجان شرقی

مدیر مؤسسه مهد قرآن و عترت آذربایجان‌شرقی تعداد قرآن آموزان این مؤسسه را ۱۷۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: از بدو فعالیت مؤسسه مهد قرآن ، ۱۷۰ هزار قرآن آموز در بخش‌های مختلف قرآن کریم آموزش دیده‌اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ وظیفه‌شعاع مدیر مؤسسه مهد قرآن و عترت آذربایجان‌شرقی دردیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی ضمن ابراز خرسندی از حضور حجت‌الاسلام آل‌هاشم  به عنوان یکی از فرزندان علم و فقاهت این شهر و استان در کسوت نمایندگی ولی فقیه گفت: امید است یکی از محوری‌ترین فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده برای این شهر و استان افزایش فعالیت‌های قرآنی باشد.
 
وی با اشاره به فعالیت‌های قرآنی مهد قرآن افزود: دهه ۶۰ فعالیت‌های قرآنی  به صورت پررونق در سطح شهر تبریز آغاز شد و سپس به صورت گسترده در کشور گسترش یافت.
 
وظیفه‌شعاع ادامه داد: در سال ۷۲ فعالیت‌های قرآنی وارد مرحله جدیدی شد و با اسم مؤسسه مهد قرآن و عترت فعالیت‌های خود را ادامه داد.
 
وی با اشاره به فعالیت‌های ۲۴ساله این مؤسسه  اظهار داشت:  در حال حاضر ۱۶ مرکز قرآنی فعال در تبریز به فعالیت مشغول هستند و در ۳۳ شهر شعبات مهد قرآن ایجاد شده و به فعالیت‌های قرآنی می‌پردازند.
 
مدیر مؤسسه مهد قرآن در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد توجه ویژه به قرآن کریم اظهار داشت : مقام معظم رهبری در ابتدا توجه به روخوانی قرآن را مورد تاکید قرار داده و پس از آن مباحث مربوط به فهم قرآن، حفظ قرآن و سپس تدبر در آیات نورانی قرآن کریم را مطرح فرمودند و مؤسسه مهد قرآن و عترت استان تا آنجا که در توان داشت برای عملیاتی کردن منویات  مقام معظم رهبری عمل کرده است.
 
وی تصریح کرد: در این زمینه ۱۵هزار نفر جزء‌های مختلف قرآن کریم را حفظ کرده‌اند و ۴۰۰ نفر حافظ کل قرآن کریم در تبریز تربیت  یافته است.
 
وظیفه‌شعاع با اشاره به این که مهد قرآن استان در برگزاری کلاس‌های تدبر در قرآن پیشتاز است افزود: مهد قرآن استان در سال ۸۲ کلاس‌های تدبر در قرآن کریم را توسط عالم فرزانه استاد الهی زاده آغاز کرده است.
 
مدیر مؤسسه مهد قرآن استان آذربایجان‌شرقی در ادامه مطالعه و تدبر در آثار گرانقدر و ارزشمند شهید مطهری را از دیگر فعالیت‌های این مؤسسه اعلام کرد و افزود: با برگزاری طرح حکمت مطهر طی ۲۱ مرحله تمام آثار این استاد عزیز و گرامی مطالعه می‌شود.
 
وظیفه‌شعاع تعداد قرآن آموزان این مؤسسه را ۱۷۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود: از بدو فعالیت مؤسسه مهد قرآن،  ۱۷۰ هزار قرآن آموز در بخش‌های مختلف  قرآن کریم آموزش دیده‌اند.
 
وی ادامه داد: طی ۶۳ دوره ۵ هزار و ۵۰۰ نفر مربی قرآن تربیت یافته و ۵۰۰نفر نیز در مهد قرآن مشغول  فعالیت هستند.
 
 
انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار