ولایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

احتمال ریختن سیرابی و آرد در حلیم/ از مغازه‌های بدون مجوز خرید نکنید

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: برخی سودجویان در ماه مبارک رمضان برای پخت حلیم از پوست و سیرابی استفاده می‌کنند و بهتر است مردم از خرید حلیم‌های کنار خیابان و دستفروشان بپرهیزند.

احتمال ریختن سیرابی و آرد در حلیم
مهران ولایی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو بر کارخانه‌های غذا و برندهای معروف مواد غذایی نظارت می‌کنند. همچنین اماکنی که دارای پروانه ساخت و مجوز هستند مورد نظارت مسئولین قرار می‌گیرند.
 
ولایی ادامه داد: در پخت برخی از این حلیم‌ها به جای فرآورده‌های گوشتی از فرآورده‌های بدون کیفیت استفاده شده است و گاهی از پوست و سیرابی به شکل میکس در حلیم استفاده شده است و در مواردی نیز از آرد به عنوان تقلب در این محصولات بهره برداری می‌شود.
 
وی عنوان کرد: مردم باید از مواد غذایی که دارای پروانه ساخت و بسته بندی معتبر هستند یا از مغازه‌های دارای پروانه صنفی معتبر یا رستوران‌های مجوزدار خرید کنند که در صورت بروز مشکل قابلیت پیگیری از جانب ناظران مربوطه وجود داشته باشد.
 
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایران یادآور شد: در واقع باید مکان خریداری مشخص و امکان آزمایش بر روی محصول ارائه شده وجود داشته باشد بر این اساس توصیه می‌شود مردم به هیچ وجه از مراکز غیر معتبر همچون دستفروشان  آش و حلیم را خریداری نکنند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.