معافیت ۱۳ساله ی واحدهای تولیدی جدید از پرداخت مالیات

واحدهای تولیدی که به تازگی فعالیت های خود را در استان کردستان آغاز کرده اند،۱۳سال از پرداخت مالیات معاف خواهند بود.

معافیت ۱۳ساله ی واحدهای تولیدی جدید از پرداخت مالیات به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،علیرضا الوندی مدیر کل امور مالیاتی استان کردستان در نشستی که دیروز در اداره امورمالیاتی استان برگزار شد از معافیت ۱۳ساله ی واحدهای تولیدی جدید خبر داد وگفت:طبق تبصره ماده  ۱۰۰ کسبه ها با افزودن ۸ درصدبه میزان مالیات قطعی سال گذشته خود از تکمیل اظهار نامه جدید معاف می شوند که این خود ۹۰ درصد به سود مودیان خواهد بود.

وی با اشاره به پرداخت تنها چهار دهم درصداستان کردستان از مالیات کشور و هزینه کردن مالیات وصول شده در مناطق محروم استان گفت:درسال گذشته ۳۲۰میلیارد تومان در استان کردستان مالیات وصول شده که از این میزان ۷۴میلیارد تومان به ۱۲۰۰نقطه از شهرداری ها و دهیاری های استان پرداخت شده است.

الوندی اضافه کرد:از هر ۹ درصد ارزش افزوده ۳ درصد آن به شهرداری ها ودهیاری ها، ۱ درصد به وزارت بهداشت برای اجرای طرح تحول سلامت و ۵ درصد هم به مسائل عمرانی استان  اختصاص وپرداخت شده است.

مدیر کل امور مالیاتی کردستان گفت:ورود بی رویه کالاهای خارجی عامل مهمی در کاهش تولید و اشتغال در استان می باشد که با تولید محصول داخلی مرغوب و رغبت مردم به خرید تولیدات داخلی می توان این مشکلات را برطرف کرد.

علیرضا الوندی گفت:مودیان وصاحب مشاغل تا پایان خردادماه برای تکمیل اظهارنامه مالیاتی مهلت دارند. 

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.