بندرعباس؛

ساخت نخستین سیستم هوشمند کنترل خودرو بدون راننده ایران

نخستین سیستم هوشمند کنترل خودرو بدون راننده ایران در هرمزگان با موفقیت تست شد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،علی فتی رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان گفت : این سیستم با همکاری متخصصان شرکت دانش بنیان صنعت و فناروی هوشمند خلیج فارس مستقر در پارک علم وفناوری هرمزگان بعد از سه سال ساخته شده است .
وی افزود : سیستم هوشمند کنترل خودرو بدون راننده بعد از نصب بر روی خودرو توانست به طول 25 کیلو متر در مسیر تعیین شده بدون خطا و دخالت انسان با موفقیت به پایان برساند.
رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان  گفت: این سیستم قابلیت نصب بر روی تمام خوردرو ها با گیربکس اتوماتیک را دارا است.
فتی افزود: سیستم هوشمند کنترل خودرو بدون راننده بعد از انجام تمام تست های ایمنی در نیمه دوم امسال با حضور مسولان کشوری در بندرعباس رونمایی می شود .
مدیرعامل شرکت صنعت و فناوری هوشمند خلیج فارس و مدیر این پروژه گفت: با استفاده از این سیستم ، خودرو می تواند به صورت خودکار در مسیرهای شهری و بین شهری تردد کنند.
علیرضا شیخ جعفری افزود: این سیستم از طریق سه دوربین نصب شده بر روی خودرو، سیستم ناوبری جهانی ( GPS ) ، سنسورهای التراسونیک، اسکنر لیزری و سامانه های هوشمند می تواند با تشخیص مسیر جاده و خیابان، موانع و تابلوهای راهنمایی و رانندگی، در مسیر تعیین شده با دقت و امنیت بالا تردد کند.
مدیرعامل شرکت صنعت و فناوری هوشمند خلیج فارس گفت : این سیستم قابلیت شناسایی راننده از طریق پردازش تصویر را داراست که باعث بالا رفتن امنیت و عدم امکان سرقت ماشین می شود.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار