کرمانشاه؛

آغاز برداشت انگور یاقوتی از باغات استان

پیش بینی می شود امسال بیش از 38 هزار تن انگور یاقوتی در استان تولید شود.

آغاز برداشت انگور یاقوتی از باغات استان

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به آغاز برداشت انگور یاقوتی از باغات استان گفت: پیش بینی می شود امسال بیش از 38 هزار تن انگور یاقوتی در استان تولید شود.

رضا زارعی سطح باغات انگور یاقوتی استان کرمانشاه را 4197 هکتار اعلام کرد و افزود: 3853 هکتار از باغات انگور یاقوتی این استان بارورند و 344 هکتار دیگر هنوز به مرحله باروری نرسیده‌اند.

زارعی متوسط برداشت انگور یاقوتی در استان را 10 تن در هکتار دانست و افزود: پیش بینی می‌شود امسال بیش از 38 هزار تن انگور یاقوتی از باغات استان کرمانشاه برداشت شود.

وی افزود: برداشت انگور یاقوتی در استان تا پایان تیرماه ادامه خواهد داشت.

زارعی افزود: بیشترین باغات انگور یاقوتی استان با 1627 هکتار در شهرستان قصرشیرین قرار دارد و پس از آن نیز شهرستانهای سرپلذهاب، صحنه و گیلانغرب در رتبه های بعدی قرار دارند.

وی در ادامه مجموع سطح باغات انگور استان(با ارقام مختلف)را 8971 هکتار اعلام کرد و افزود: متوسط عملکرد باغات انگور در استان کرمانشاه 14 تن در هکتار می‌باشد.

زارعی با پیش‌بینی تولید 95 هزار و 638 تنی انگور در استان اظهار کرد: بیش از نیمی از باغات انگور استان کرمانشاه انگور یاقوتی هستند. ضمن اینکه ارقام دیگر انگور نظیر عسگری، فخری، کشمشی، بیدانه سفید و قرمز را در این استان داریم.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ادامه داد: شهرستان صحنه با سطح 2148 هکتاری بیشترین سطح باغات انگور استان کرمانشاه را به خود اختصاص داده و پس از آن بیشترین باغات انگور در شهرستان‌های قصرشیرین و کرمانشاه قرار دارند.

به گفته زارعی، برداشت انواع دیگر انگور در استان کرمانشاه به تدریج آغاز شده و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.

 
 انتهای پیام/پ
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار