رمضان در جهان؛

گسترش سفره رحمان در نروژ؛نمادی از ماه رمضان

مسلمانان نروژ با وجود مشکلات متعددی که در مسیر احیای شعائر اسلامی با ان مواجه شده‌اند،سفره رحمان را می‌گسترند.

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛مسلمانان نروژ نیز با فرارسیدن ماه رمضان پا‌به پای مسلمانان کشورهای دیگر به احیای شعائر اسلامی می‌پردازند البته در این مسیر با مشکلاتی مواجه هستند که مهم‌ترین آنها مشخص نبودن شب از روز در نروژ است.
 
گسترش سفره رحمان در نروژ؛نمادی از ماه رمضان
 
بنابراین گزارش،نروژ در شمال اقیانوس منجمد شمالی قرار گرفته و شبهای فصل زمستان و تابستان آن از18تا24سال به طول می‌انجامد بر همین اساس مسلمانان این کشور روزه خود را بر مبنای اوقات نزدیکترین شهری که شب و روز آن مشخص است می‌گیرند البته گاهی نیز وقت خود را با اوقات مکه مکرمه تنظیم می‌کنند.
مسلمانان نروژ در ماه رمضان گرد‌هم می‌آیند و غذاهای مختلفی را براساس شیوه کشورهای اسلامی مهیا می‌کنند.این مسلمانان با جمع شدن در مساجد علاوه بر خواندن نماز تراویح از دروس وعظ و ارشاد نیز بهره مند می شوند.آنها ماه رمضان را تنها فرصت گردهم آمدن خانواده‌های مسلمانان می‌دانند و از این فرصت به خوبی استفاده می‌کنند.
 
 
گسترش سفره رحمان در نروژ؛نمادی از ماه رمضان 
شایان ذکر است خدمات خیرخواهانه مسلمانان نروژ در ماه رمضان بیش از هر زمان دیگری به چشم می‌آید.آنها در این ماه اقدام به گستردن سفره رحمان می کنند و به اجرای عادات دیرینه خود می‌پردازند.
 
گسترش سفره رحمان در نروژ؛نمادی از ماه رمضان
 
این افراد سعی می‌کنند که در ماه رمضان ساعات کمتری را به کار کردن اختصاص دهند تا به راحتی روزه بگیرند اما برخی از انها با این امر موافق نیستند.مسلمانان نروژ در زمانی که ماه رمضان در تابستان واقع می‌شود روزانه  تا 20ساعت روزه می‌گیرند.

خاطرنشان می شود مساجد نروژ در ماه مبارک رمضان مملو از مسلمانان پایبند به شعائر دینی می‌شود.

 انتهای پیام/
 
برچسب ها: رمضان ، نروژ ، رمضان 96
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار