درخواست مادورو از پاپ برای حمایت از کودکان ونزوئلا در برابر آشوبگران

رئیس‌جمهور ونزوئلا قصد دارد با ارسال نامه‌ای به پاپ فرانسیس از وی بخواهد اقدامی درجهت مقابله با سوءاستفاده از کودکان در اعتراضات داخلی این کشور انجام دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ درحالیکه ونزوئلا در ماه‌های اخیر درگیر آشوب داخلی و اعتراضات ضددولتی شده است، "نیکولاس مادورو"، رئیس جمهور این کشور، روز گذشته نسبت به استفاده از کودکان در آشوب‌های خیابانی ابراز نگرانی کرد.

مادورو خواستار کنار گذاشتن سوءاستفاده از کودکان در درگیری‌های خیابانی و اعتراضات ضد دولتی شد و اعلام کرد به زودی نامه‌ای خطاب به پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، خواهد نوشت تا او مخالفان دولتی را متقاعد سازد از کودکان و نوجوانان در حرکت‌های اعتراضی خود استفاده نکنند.

دولت ونزوئلا و مخالفان آن، هر دو به دنبال جلب حمایت از سوی کلیسای کاتولیک هستند.

در جریان اعتراضات مخالفان دولت در کاراکاس که از آوریل آغاز شده است، نوجوانانی که ماسک بر صورت دارند و سنگ به طرف نیروهای امنیتی دولت پرتاب می‌کنند، بیش از سایرین جلوه توجه می‌کنند.

مادورو معتقد است احزاب مخالف دولت کودکان و نوجوانان را برای خدمت در گروه‌های تروریستی آموزش می‌دهند. به گفته مادورو، مخالفان تنها به دنبال سرنگونی دولت و تصاحب اختیار این کشور نفت‌خیز هستند.

وی در این باره گفت: من قصد دارم از پاپ فرانسیس برای پایان دادن به خشونت‌های بوجود آمده در کشور کمک بگیرم، اما بیش از همه به دنبال متوقف کردن سوءاستفاده از کودکان در آشوب‌ها هستم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار