ساری؛

کاهش 65 درصدی سرقت در بخش برق مازندران

سرقت در بخش های مختلف برق مازندران پارسال 65 درصد کاهش داشت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،شهابی مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با بیان اینکه پارسال شاهد کاهش 65 درصدی سرقت‌ها در بخش برق مازندران بودیم، گفت: بیش از 2 میلیارد تومان از شرکت توزیع برق سرقت می‌شد که امسال به کمتر از یک میلیارد ریال کاهش یافت که ناشی از همکاری نیروی انتظامی، بسیج و همکاران شرکت توزیع در گشت‌های شبانه بوده است.

وی افزود: سرقت از کنتور برق با بازرسی‌های مستمر و استفاده از کابل خود نگهدار سبب شد تا سیم‌ها لخت جمع‌آوری و کابل روکش‌دار جایگزین شود .

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با بیان اینکه 30 درصد شبکه‌های توزیع برق مازندران فرسوده است، گفت: برای بهسازی و نوسازی شبکه‌های توزیع فرسوده بیش از 200 میلیارد تومان نیاز است.

شهابی با بیان اینکه در حال حاضر 3 هزار و 700 کیلووات مصرف برق در مازندران است، افزود: ذخیره برق 500 مگاواتی در غرب مازندران و ایجاد نیروگاه پراکنده را در استان داریم که به‌زودی با شروع فعالیت پست 400 مگاواتی در محور ساری- قائم‌شهر مشکل خاموشی استان حل می‌شود.

وی گفت: هدف اصلی شرکت توزیع برق در ایام تابستان امسال گذر از گرمای بیش از مدت مشابه سال قبل است.

وی افزود: اقدام ویژه شرکت توزیع برق مازندران اجرای طرح جهادی مدیریت کاهش تلفات از 16.86 به 13.2 درصد ناشی از مانورهای متعدد، جلوگیری و توقف از برق دزدی و انشعابات غیرمجاز است.

انتهای پیام/آ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار