سردار اسکندر مؤمنی؛

اجرای ۲۴۴ طرح سالم سازی دریا در نوار ساحلی شمال/ همکاری پنج هزار نفر در طرح سالم سازی

جانشین فرمانده ناجا گفت: ۲۴۴ طرح سالم سازی دریا در ۱۱۰ نقطه ساحلی شمال اجرا می‌شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سردار اسکندر مؤمنی عصر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به آغاز رسمی و ادامه طرح دریا در دو استان گیلان و مازندران از ۳۱ خردادماه تا سوم مهرماه گفت: پنج هزار نفر در این طرح همکاری می‌کنند.

وی اظهار داشت: ۲۴۴ طرح در ۱۱۰ منطقه ساحلی در استان‌های شمالی اجرا می‌شود و فرماندهان انتظامی با همکاری همه پلیس‌ها بویژه دریابانی این طرح را اجرا می‌کنند.

وی با بیان اینکه در سال ۹۵ حدود ۱۱۵ نفر در مازندران و گیلان غرق شدند افزود: این میزان نسبت به سال ۹۴ حدود ۱۰ درصد به رغم افزایش ۱۶ درصدی مسافران کاهش یافته است و تمام مغروقین دو استان شمالی در مناطق ممنوعه و خارج از طرح‌های دریایی بوده و ۷۲ درصد از آنان غیربومی و مسافر بوده‌اند.

وی به هموطنان و مسافران توصیه کرد تا از مناطق اجرای طرح سالم سازی دریا که دارای ایمنی هستند برای شنا و خدمات دهی استفاده کنند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی به اقدامات فرهنگی در حوزه دریا اشاره و اضافه کرد: همه دستگاه‌ها در راستای غنی بخشی به برنامه‌های فرهنگی فعالیت می‌کنند و ضمن آنکه به راهکارهای فرهنگی توجه می‌کنیم اما هرجا که حریم امنیت عمومی لطمه بخورد به وظیفه قانونی خود عمل خواهیم کرد.

سردار مؤمنی با عنوان اینکه نظارت لازم بر طرح‌های سالم سازی دریا از سوی نیروی انتظامی صورت می‌گیرد یادآور شد: جلسات هماهنگی لازم برای اجرای طرح‌های سالم سازی دریا برگزار شده است و امیدواریم با آمادگی کامل به استقبال طرح تابستانه و دریا برویم.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید از نقاطی که دارای طرح سالم سازی دریا هستند، بهره برند تصریح کرد: آمارها نشان می‌دهد که حتی یک مورد غرقی در مناطقی که طرح دریا در آن اجرا شده است، نداشتیم و اگر همکاری متقابل بین مردم و دستگاه‌های مرتبط وجود داشته باشد، ایمنی و سلامت مسافران رعایت خواهد شد.

جانشین فرمانده ناجا، حفظ سلامتی و جان مسافران را مهم‌ترین اصل بیان کرد و گفت: پیش بینی ما این است که در ایام تابستان حدود ۱۰ درصد افزایش سفرهای تابستانه را شاهد باشیم و حدود ۱۲ درصد به ظرفیت نیروی انتظامی اضافه شده است تا پاسخگوی نیازهای مردم باشیم.

 سردار اسکندر مومنی همچنین با محکوم کردن اقدامات کور و تروریستی روز چهارشنبه گفت: این حادثه در دو منطقه حرم مطهر حضرت امام راحل و مجلس رخ داد و کلانتری مستقر در حرم امام راحل بلافاصله وارد عمل شد و تروریست ها نتوانستند وارد حرم شوند و یکی از تروریست ها قبل از اینکه وارد منطقه حفاظت شده شود کشته شد و فرصت استفاده از جلیقه به وی داده نشد و نفر دوم که مجروع شده بود با انفجار جلیقه به درک واصل شد.

سردار مومنی یادآور شد: در مجموع عملیات ما بر علیه تروریست های سنگدل و بی رحم موفق بود و آنها عملیاتشان با سرعت عمل نیروی انتظامی ناکام ماند.

وی درباره حادثه مجلس نیز گفت: نیروهای ویژه با همکاری سپاه پاسداران هر سه تروریست را از بین بردند و همه نیروهای اطلاعاتی و انتظامی اشراف کامل دارند و فعالیت های گسترده ای را آغاز کردند و تعداد زیادی از عناصر اصلی و پشتیبانی و اطلاعاتی را دستگیر کردند و ضربات سختی بر پیکره آنها وارد شد.

سردار مومنی با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی و اطلاعاتی اشراف کامل دارند گفت: همه نیروها از منطقه صفر مرزی تا مناطق دیگر در حال آماده باش کامل هستند و اقدامات را رصد می کنند.


وی با بیان اینکه راهکار اصلی درزمینه مسائل اجتماعی، کارهای فرهنگی و اجتماعی است گفت: همه دستگاه ها در این بخش مسئول هستند و نیروی انتظامی نیز در حوزه انتظامی فعالیت و تلاش می کند.

انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.