یزد؛

تأكيد برعدالت آموزشی در مدارس استان

مسئولين مسئولين در هر رده و سازمان و هم شهروندان بايد در چارچوب بهبود فضای آموزشی و تعليم و تربيت در سطح جامعه گام بردارند.

  مصطفی سالاری فرماندار يزد درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  با تأكيد به اينكه عدالت آموزشی بايد در سطح شهرستان يزد برقرار شودگفت: مسئولين در هر رده و سازمان و هم شهروندان بايد در چارچوب بهبود فضای آموزشی و تعليم و تربيت در سطح جامعه گام بردارند.

 سالاری در بخشی ديگر از سخنان خود بر نظارت آموزش و پرورش بر سرويس مدارس و نحوه خدمت رسانی به دانش آموزان نيز تأكيد كردو افزود: متأسفانه در سالهای گذشته مواردی خلاف مقررات گزارش شده است كه بايد به دنبال مرتفع نمودن آنها باشيم.

در اين جلسه با تقدير از همراهی دستگاه های اجرايی با فرمانداری در امر برگزاری انتخابات رياست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار داشت: مشاركت 83.4 درصدي مردم شهرستان يزد يكی از دلايل مهم كسب رتبه برتر استان در ميزان مشاركت در سطح كشور بوده است.

فرماندار يزد با بيان اينكه درصد مشاركت مردم در اين دوره از انتخابات برای دومين بار بالايی 75 درصد بوده است افزود: تلاش و همكاری همه رده های برگزاری انتخابات در اين دوره در خلق حماسه ی بی نظير مردم در 29 ارديبهشت ماه تأثيرگذار بوده است.

وی خواستار برنامه ريزی به منظور جانمايی مدارس هيأت امنايی با توجه به شاخص های مورد نظر در سطح شهر شد و تصريح كرد: در انتخابات اين دوره براساس اطلاعات سال های گذشته و برای اولين بار براساس شاخص های نظير موقعيت جغرافيايی، تراكم واحدهای مسكونی، تعدادي آرای انتخابات هاي گذشته و ... شعب اخذ رأي جانمايی شدند كه اين خود از عوامل افزايش مشاركت مردم در انتخابات بود.

عالی ترين مقام اجرايی شهرستان يزد با اشاره به سابقه ديرينه حضور و مشاركت خيرين و سازمان های مردم نهاد در امورات مختلف گفت: خيرين بدون هيچ چشم داشتی و تنها برای رضايت خداوند متعال و برای اعتلای ايران اسلامی در حوزه های مختلف وارد عرصه فعاليت شده اند كه در اين بين نقش خيرين يزدی در ايجاد اماكن فرهنگی و آموزشی بر هيچ كسی پوشيده نيست.

 وی با بيان اينكه هدف از راه اندازی مدارس هيأت امنايی مشاركت افكار و خردجمعی در راستای بهبود و ارتقاء مسائل آموزشی و پرورشی است گفت: متأسفانه در برخی از جلسات تنها به مسائل مالی و چگونگی تصويب هزينه پرداخته می شود كه اين موضوع اصلا شايسته نيست.

فرماندار يزد در پايان  با بيان اينكه بايد مسئولين زمينه را براي مشاركت مردم به ويژه خيرين در رفع نيازها و كمبودهای و ارتقاء سطح كمی و كيفی مدارس فراهم نمايند گفت:مسئولين بايد با تسهيل و تسريع كارها و درخواست ها و حفظ احترام خيرين زمينه حضور فعال تر بخش خصوصی و غير دولتی را در پروژه های مختلف به ويژه بخش آموزش و پرورش فراهم آورند.

 دومين جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان يزد در سالجاری به رياست فرماندار تشكيل شد.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار