تاثیر انتخابات پارلمانی انگلیس بر ارزش پوند

بسیاری از کارشناسان حوزه ارز در انگلیس هرج و مرج سیاسی و عدم مقابله با تبعات منفی برکسیت را عامل کاهش ارزش پوند استرلینگ می‌دانند.

تداوم کاهش ارزش پوند با پیروزی
به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی دیلی استار؛ پیش از انتخابات پارلمانی زودهنگام انگلیس، کارشناسان اقتصادی پیش‌بینی کردند که همان قدر که پیروزی "می" در این رویداد می‌تواند رشد اقتصادی را به دنبال داشته باشد، پیروزی "جرمی کوربین"، نامزد حزب کارگر می‌تواند روند سقوط اقتصادی انگلیس را در پی داشته باشد. اما پس از پایان انتخابات عمومی پنجشنبه گذشته در انگلیس و مشخص شدن نتایج، نرخ ارز پوند در برابر یورو کاهش یافت به پایین‌ترین سطح در ۷ ماه گذشته رسید.

در حال حاضر، کارشناسان در مورد چگونگی و نوسان نرخ ارز انگلیس در ماه‌های آینده دچار تردید شده‌اند. به عقیده آن‌ها نخست‌وزیر انگلیس در مقابله با پیامدهای منفی برکسیت موفق عمل نکرده است. نمونه آن نوسان و کاهش ارزش پوند پس از اعلام خروج این کشور از اتحادیه اروپا به وسیله ترزا می‌ است. آن‌ها هشدار دادند که با تداوم سیاستهای اشتباه دولت ترزا می‌ احتمال کاهش بیشتر ارزش پوند استرلینگ وجود دارد. آنان همچنین نسبت به انتخاب مجدد ترزا می در انتخابات عمومی ابراز نگرانی کرده‌اند.

"الکساندر راسل-الیور"، تحلیلگر بازار ارز کاکستون معتقد است از زمان اعلام زمان انتخابات عمومی انگلیس در ماه آوریل بازار ارز انگلیس در شوک بوده و پوند استرلینگ در برابر دلار و یورو حدود ۲ درصد کاهش یافته است. همچنین ارزش پوند در برابر یورو پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برکسیت) با نوسان همراه بوده است. تضعیف بیش از اندازه ارزش پوند می‌تواند سرمایه گذاران را در مقابل پارلمان قرار دهد و عدم اطمینان سیاسی تهدیدی برای ارز انگلیس محسوب می‌شود.

"جان اوستلر"، مدیر عامل شرکت انگلیسی فایندر، بر این باور است که نشانه هایی که حاکی از اطمینان و ثبات در دولت جدید انگلیس باشد می‌تواند در روند رشد ارزش پوند تاثیر بگذارد.

در همین حال، بسیاری از کارشناسان حوزه ارز در انگلیس نیز هرج و مرج سیاسی و عدم مقابله با تبعات منفی برکسیت را عامل کاهش ارزش پوند استرلینگ می‌دانند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار