ادعای روزنامه سعودی: تهران با تهدید نظامی به دنبال جلوگیری از جدایی اقلیم کردستان عراق است

روزنامه سعودی عکاظ مدعی شد تهران و بغداد، اقلیم کردستان را تهدید نظامی کرده‌اند تا مانع از پیگیری طرح جدایی این منطقه از عراق شوند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه عکاظ در ادامه خط مشی تفرقه افکنانه خود مدعی شد تهران و بغداد، اربیل را تهدید نظامی کرده اند تا مانع از جدایی منطقه کردستان از عراق شوند. 

پایگاه اینترنتی روزنامه سعودی عکاظ نوشت: تهران وارد خط بحران بین دولت عراق و منطقه کردستان شده تا آتش آن را شعله ورتر کند و با لحنی تند به کردها هشدار داده در صورت ادامه طرح جدایی از عراق، آنها را مجازات خواهد کرد.
این روزنامه در ادامه ادعاهای خود نوشت: همزمان با هشدار ایران، پارلمان عراق نیز تهدید کرد برای جلوگیری از برگزاری همه پرسی در مناطق کردنشین که به گفته مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان قرار است در 25 سپتامبر برگزار شود، از قدرت نظامی استفاده خواهد کرد. 

به گفته برخی منابع، بارزانی در جلسه داخلی دولت کردستان گفته بود: این تهدیدها از طرف هر کس که باشد کردها را نخواهد ترساند. آنها تصمیم گرفته اند طرح جدایی کردستان از عراق را اجرا کنند؛ زیرا دولت و سران سیاسی عراق به سیاست زیر پا گذاشتن قانون اساسی و نادیده گرفتن آن ادامه می دهند و با نادیده گرفتن حقوق کردها به کشورهای حوزه خلیج [فارس] اجازه می دهند در امورشان دخالت کنند. 

 این روزنامه در ادامه ادعاهای خود افزود: عکاظ مطلع شده است در صورتی که کردها به سبب استقلال طلبی، از سوی ایران یا ترکیه تهدید شوند، بارزانی با استناد به اصول حق تعیین سرنوشت که مجمع عمومی سازمان ملل آن را تصویب کرده است، خواستار حمایتهای بین المللی خواهد شد.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۲۲:۴۷ ۲۱ خرداد ۱۳۹۶
حیف حمایت ها ی ایران همون بهتر که داعش بیاد همشون فرارکنند!!
آخرین اخبار