ساری،

لزوم احیای موقوفات در مازندران

امام جمعه میاندورود گفت: بسیاری از موقوفات مازندران هنوز به‌خوبی احیا نشده‌اند و متولیان اوقاف باید نسبت به احیای موقوفات اقدام جدی کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت‌الاسلام رضا محمدنسب در سومین گردهمایی جامعه روحانیت میاندورود با موضوع فرهنگ وقف و زکات اظهار کرد: انفاق و نیکی در جوامع اسلامی از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است باید این انفاق را به‌صورت ماندگار در جامعه بین مردم تبیین کرد.

وی با بیان اینکه مردم در کارهای مستحب اقدامات خوبی انجام می‌دهند، افزود: آثار و برکات زکات باید بیشتر از گذشته بین مردم تبیین شود تا همه از این برکات مطلع شوند.

امام جمعه میاندورود با بیان اینکه در راستای نشر معارف اسلامی باید زیرساخت‌ها و امکانات اقتصادی در جامعه و در اختیار روحانیون و فعالان این عرصه وجود داشته باشد، گفت: انفاق‌های مردم باید ساماندهی و آگاهی لازم به آنها برای ماندگار شدن انفاق داده شود.

محمدنسب وقف را یکی از ماندگارترین انفاق‌ها دانست و افزود: بسیاری از موقوفات مازندران هنوز به‌خوبی احیا نشده‌اند و متولیان این امر به‌خصوص اوقاف باید نسبت به احیای موقوفات اقدام جدی کنند.

وی با تأکید بر اینکه در کنار ایجاد وقف‌های جدید باید به احیای موقوفات در استان و شهرستان میاندورود توجه شود، گفت: آماده دریافت طرح‌ها و برنامه‌های ترویجی و تبلیغی فرهنگ وقف هستیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.