کرمان؛

مقاوم سازی 4حرم مطهر به همت کرمانی ها

جانشین ستاد باسازی عتبات عالیات کرمان از مقاوم سازی حرمین شریفین جوادین و عسکرین به وسیله ستاد باسازی عتبات عالیات کرمان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، عبدالحسین رحیمی جانشین ستاد باسازی عتبات عالیات کرمان در گفتگویی اختصاصی با بیان اهمیت پروژه کربلا و بازدید کارشناسانی از تولیت سامرا، کاظمین و مشهد مقدس که مقاوم سازی آن به تأییدکارشناسان داخلی و خارجی رسید، گفت : در حرم امام جوادین (ع) مناره شرقی باب المراد کمی متمایل و از نظر فنی دچار مشکل شده است و بنا به درخواست تولیت کاظمین پروفسور قهرمان و برادران بنان برای بازرسی به آن جا اعزام شدند.
وی افزود: پس از بررسی های صورت گرفته از سوی کارشناسان ما و دادن نظر مبنی بر مقاوم سازی این مناره ها، تولیت کاظمین از ستاد باسازی عتبات عالیات برای مقاوم سازی این بنا درخواست کرد و ستاد باسازی عتبات عتبات، این موضوع را به کرمان ابلاغ نمود.
رحیمی با بیان اینکه کار مقاوم سازی مناره کاظمین آغاز شده است، افزود: زمین برای کارگاه گرفته شده است و کارهای نقشه برداری و کارشناسی برای مقاوم سازی در حال انجام است.
جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات کرمان با اشاره به اینکه نیرو و امکات از کرمان پوشش داده می شود، از ساخت سازه های فلزی برای مهار مناره در کرمان سخن گفت و درباره ی پروژه سامرا افزود: در سامرا نیز در اثر انفجارات در بنای حرمین شریفین اشکالاتی ایجاد شده است و کارشناسان به آن جا اعزام شدند و کارهایی که در کاظمین انجام شده است، در سامرا نیز صورت گرفت و کار مقاوم سازی بنا در سامرا نیز از سوی عتبات عالیات کرمان صورت می گیرد.
رحیمی با بیان اینکه هر مصالحی که می خواهد در عتبات عالیات مصرف شود، ابتدا تست می شود و بهترین آن که مورد تأیید قرار گرفت، به کار گرفته می شود ، اضافه کرد: حتی شن هایی که باید در بتن ها در کربلا قرار بگیرد را از کرمان می بریم.
وی اضافه کرد: همه ی هزینه های عتبات عالیات را مردم می دهند.
کارگاه عتبات عالیات در کرمان در پشت سینما شهر تماشا قرار دارد که چند سالی میزبان ساخت گنبد امام حسین (ع) است.
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار