کرمان؛

برخی به دنبال اختلاف افکنی بین شیعه و سنی هستند

استاندار کرمان گفت :شوراهای تامین شهرستانها به خصوص در مناطق جنوبی استان کرمان همیشه برگزار شوند زیرا برخی به دنبال اختلاف افکنی بین شیعه و سنی هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، علیرضا رزم حسینی در همایش سراسری فرمانداران استان که در سالن پیامبراعظم(ص) استانداری برگزار شد، ضمن تبریک میلاد باسعادت امام حسن مجتبی(ع) و قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان، با اشاره به اینکه کشور امروز در شرایط ویژه ای روبروست، افزود: از زمان تشکیل گروه تروریستی داعش و تحولات بوجود آمده در منطقه و اخیرا سفر رئیس جمهور آمریکا به عربستان، دشمنی ها علیه جمهوری اسلامی ایران بیشتر شده است زیرا متوجه شده اند که دامنه نفوذ ایران تا کجاست.
استاندارکرمان با اشاره به اینکه علارغم هزینه های گزاف برای راه اندازی گروهک های تروریستی اما فرهنگ شهادت طلبی برگرفته از نهضت عاشورا در جمهوری اسلامی ایران نیز در دیگر کشورها پایدار شده است، خاطرنشان کرد: امید می رود ظرف چند ماه آینده شهرهای اشغال شده سوریه از اشغال تروریست ها آزاد شوند.
رزم حسینی گفت: کشورهای حامی تروریست هیچگاه خیال نمی کردند علارغم هزینه های گزاف به سرعت سقوط کنند بنابراین بدنبال شکست های پی در پی در منطقه به دنبال پررنگ نمودن اختلافات در جمهوری اسلامی ایران بودند تا اینکه در ایام رقابت انتخابات از آب گل آلود به نفع خود استفاده نمایند.
وی با محکوم نمودن حمله تروریستی به مجلس شورای اسلامی و مرقد مطهر امام خمینی(ره)، افزود: امروز کشور در شرایط ویژه ناامنی قرار گرفته است در این راستا شورای تامین استان به طور منظم در حال برگزاری است لذا انتظار می رود متناسب با استان، شوراهای تامین شهرستانها به خصوص در مناطق جنوبی استان که برخی به دنبال اختلاف افکنی بین شیعه و سنی هستند، برگزار نموده و مسائل را با سران طوایف در میان بگذارند.
استاندار کرمان آگاهی مردم ایران و هوشمندی مقام معظم رهبری، موجب شد تا انتخابات باشکوهی در سال 96 با مشارکت 41 میلیونی در ایران برگزار شود و ضریب امنیتی کشور با حضور حداکثری مردم در انتخابات افرایش یافت به گونه ای که مسیر تعیین کننده بود.
رئیس شورای تامین استان کرمان به فعالیت گروهک های تروریستی در داخل کشور طی یکسال گذشته و پیش از انتخابات و اقدامات وزارت اطلاعات در خصوص دستگیری و مراقبت های صورت گرفته، اشاره کرد و یادآورشد: در ایام انتخابات کاندیدها به عنوان رقیب به دنبال اثبات یکدیگر هستند و یقینا تخریب هایی نیز در این ایام صورت می گیرد، به گونه ای که کم و بیش در دیگر دوره ها وجود داشته است اما در این دوره تخریب ها پررنگتر از سایر دوره ها بود.
رزم حسینی تصریح کرد: علارغم اینکه دکتر روحانی بدلیل تبلیغات سوء در برخی از شهرستان ها از رای بالایی برخوردار نبود اما رقابت های انتخاباتی و حضور و فعالیت ستادهای انتخاباتی در شهرستان ها بی تاثیر نبود، هرچند ستاد تبلیغات دکتر روحانی در کرمان طبق قانون اقدام کرد و جای قدردانی دارد.
وی گفت: مر قانون این بود که هیچ کدام از دستگاه های دولتی هیچ گونه دخالت و ورودی به انتخابات نداشته باشند و این امر در استان تحقق یافت و موجب شد تا هیچ شکایت انتخاباتی صورت نگیرد.
استاندار کرمان با تاکید براینکه موفقیت حجت الاسلام و المسلمین دکتر روحانی در انتخابات ریاست جمهوری و کسب 53 درصد آراء در استان کرمان نشان از کارآمدی دولت دارد، افزود: در برخی از شهرستان های استان کرمان بیش از 90 درصد مشارکت را شاهد بودیم.
رزم حسینی با اشاره به اینکه با پایان انتخابات، مسائل مربوط به کار و تلاش و اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری به طور جد دنبال شود، یادآورشد: از فرمانداران، بخشداران و دهیاران انتظار می رود مناطق هشتگانه را در شهرستان ها تشکیل داده و با تقسیم کار به گفتگو بپردازند.
وی ایجاد اشتغال را یکی از تعهدات دولت عنوان کرد و گفت: استان کرمان موفق شده است تا اعتبارات خوبی برای خود اشتغالی جذب نماید بنابراین باید از این ظرفیت اجتماعی که با رای مردم در انتخابات اخیر به وجود آمد، استفاده کرد.
استاندار کرمان با تاکید براینکه دولت وظیفه ای جز عملیاتی کردن انتظارات مردم ندارد، افزود: استان کرمان طی یکسال گذشته بیش از 32 هزار شغل پایدار ایجاد نموده است که از ابتدای انقلاب این آمار بی نظیر است.
رزم حسینی از فرمانداران، بخشداران و دهیاران درخواست کرد تا شوراهای مساجد و محلات را جدی گرفته و آموزش های سیاسی و اقتصادی به مردم را در دستور کار قرار دهند، یادآورشد: علارغم وجود سلایق سیاسی مختلف در استان، دولت انتظار ندارد که نزاع های سیاسی ادامه یابد لذا انتظار می رود وحدت در استان کرمان حفظ شود.
وی با تاکید براینکه هوشمندی و شعور سیاسی استان کرمان این بود که از همه سلایق و جناح های سیاسی در مدیریت استان استفاده نماید، خاطرنشان کرد: خط اعتدال خطی است که دکتر روحانی به استانداران ابلاغ کرده و در سفر استانی این بحث را مورد تاکید قرار دادند لذا انتظار می رود فرمانداران، بخشداران و دهیاران استان با گام برداشتن در خط اعتدال، با رعایت اخلاق از خدمات دولت دفاع نمایند.
استاندار کرمان با اشاره به اقدامات و خدمت رسانی دولت یازدهم در استان کرمان همچون راه اندازی معدن تیتانیوم کهنوج پس از چند سال وقفه، تصریح کرد: پروژه های نیمه تمام دولتی استان باید طبق ماده 27 به بخش غیردولتی واگذار و با تسهیلات تخصیص یافته واحدهای راکد و نیمه فعال مجدد احیا شوند.
رزم حسینی همچنین از فرمانداران درخواست کرد تا ارباب رجوعان را تکریم نمایند و با اختصاص وقت ویژه برای ملاقات با مردم، به مشکلات آنها گوش فرا دهند و در جهت مرتفع ساختن این مشکلات برآیند.
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار