واریز بخشی از معو‌قات حق‌الزحمه امتحانات/ فعالیت قرآنی برای اثرگذاری بیشتر باید در برنامه درسی دانش آموزان باشد

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به وضعیت پرداخت حق‌الزحمه امتحانات گفت: برای توجه به مسئله پرورشی و آموزش قرآن به دانش‌آموزان باید متناسب با سن آنان عمل کنیم و اثرگذاری بیشتر در صورت وجود در برنامه درسی محقق می‌شود.

واریز بخشی از معو‌قات حق‌الزحمه امتحانات، ضرورت بکارگیری شیوه های قرآنی متناسب با سن دانش‌آموزانبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فخرالدین‌احمدی‌ دانش‌آشتیانی وزیر آموزش و پرورش از بیست و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن عصر امروز بازدید کرد.

در این بازدید دانش‌آشتیانی با اشاره به اینکه ترویج قرآن در آموزش و حفظ مفاهیم دینی و تربیتی دانش‌آموزان نقش کلیدی دارد عنوان کرد: باید کاری کنیم تا کودکان با قرآن آشنا شوند همانطور که در طی بازدید از غرفه‌ها شاهد ابتکار یکی از معلمان در آموزش قرآن متناسب با سن و شرایط دانش‌آموزان بودند.

وی ادامه داد: شیوه‌های مختلفی برای آموزش قرآن وجود دارد که در برنامه‌های آموزش و پرورش می‌توان با توجه به مقطع تحصیلی دانش‌آموزان بکار گرفته شود و تأثیر بسزایی در رشد و پرورش آنها دارد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: اعتقاد داریم فعالیت های قرآنی در متن برنامه درسی مدارس باشد تا اثربخشی بیشتری داشته باشد و ارائه برنامه های قرآنی در قالب فوق برنامه موجب تجربه نوین می شود که به تدریج باید در دروس به کار گرفته شود.
 
دانش آشتیانی در مورد تربیت نیروی انسانی در حوزه قرآنی بیان کرد: در سند تحول محوریت تربیت دانش آموزان است و برنامه کلی را برای تربیت و توانمندی سازی نیروی انسانی با این هدف به کار گرفته ایم و برای  نیروی انسانی قرآنی نیز مانند سایر موضوعات درسی در دانشگاه فرهنگیان برنامه داریم که متناسب با نیاز آموزش و پرورش وظرفیت دانشگاه شکل گرفته است.
 
وی اظهار کرد: بودجه ها براساس فعالیت های موجود تخصیص پیدا می کند و به جهت اهمیت به قرآن و تاثیر آن در رشد و تربیت بچه ها اهتمام بیشتری نسبت به این تامین بودجه خواهیم داشت که در سال 96 ردیف بودجه ای  به آن اختصاص یافته است.

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از صحبت‌هایش به مسئله پرداخت حق‌الزحمه امتحانات اشاره داشت و تصریح کرد: هرگز معلمان به جهت علاقه‌ای که به شغل خود دارند دچار بی‌رغبتی‌ نخواهند شد و چنین اظهار‌اتی مبنی بر بی‌رغبتی معلمان برای تصحیح اوراق را نمی‌پذیرند اما این مسئله باعث نشده که ما برای پرداخت معو‌قات آنها پیگیر نباشیم.

دانش‌آشتیانی بیان کرد: هرگز حقوق معلمان را پایمال نخواهیم کرد و بر این اساس هفته گذشته بخشی معو‌قات حق‌الزحمه امتحانات را پرداخت کردیم و در تلاش هستیم تا مابقی‌ معوقات‌ تا پایان خرداد ماه برای این گروه واریز شود.

وی در مورد ارزیابی از این دوره نمایشگاه گفت: باید تبلیغات نمایشگاه بیشتر شده و قسمت هایی از این نمایشگاه در رسانه ها مطرح شود تا دانش آموزان تصویر ذهنی روشنی از آن داشته باشند و خودم تقریبا هر سال در این نمایشگاه شرکت کردم اما امسال به عنوان وزیرآموزش و پرورش حضور پیدا کردم و شاهد پیشرفت نسبی این نمایشگاه هستم.

دانش آشتیانی یادآور شد: از غرفه های مربوط به آموزش و پرورش راضی  هستم چراکه از نظر محتوا  در سنین مختلف کارهای قابل قبولی ارائه شده است و آموزش  قرآن را با سایر موضوعات هنری و فرهنگی تلفیق کردند.
 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
داداش
۰۹:۵۶ ۲۴ خرداد ۱۳۹۶
مقطع ابتدایی همیشه مظلوم واقع شده حق الزحمه تصحیح اوراق که ندارن(پایه ششم امتحان گرفته میشه و هیچ هزینه ای نمیدن!!) از اونطرف اضافه کار معلما از اول دی ماه ۹۵ تاکنون که سال تحصیلی تمام شده یک ریال پرداخت نشده!!آقایان جواب.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۲ ۲۲ خرداد ۱۳۹۶
خسته شدیم از دست مدیران ضعیف نا لایق
Iran (Islamic Republic of)
داداش
۱۹:۳۴ ۲۱ خرداد ۱۳۹۶
مقطع ابتدایی همیشه مظلوم واقع شده حق الزحمه تصحیح اوراق که ندارن(پایه ششم امتحان گرفته میشه و هیچ هزینه ای نمیدن!!) از اونطرف اضافه کار معلما از اول دی ماه ۹۵ تاکنون که سال تحصیلی تمام شده یک ریال پرداخت نشده!!آقایان جواب.....
Iran (Islamic Republic of)
معلم
۱۳:۱۶ ۲۱ خرداد ۱۳۹۶
کجا هفته ی گذشته پرداخت شده!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
معلم
۱۳:۱۱ ۲۱ خرداد ۱۳۹۶
حبذا