وزیر بهداشت: حداقل 100 هزار نیرو نیاز داریم

وزیر بهداشت در افتتاح مجهزترین بیمارستان جراحى پلاستیک کشور گفت: به حوزه سلامت نباید به عنوان بخش هزینه اى نگاه شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید حسن قاضى زاده هاشمى وزیر بهداشت عصر امروز در مراسم افتتاح بیمارستان حضرت فاطمه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیمارستان حضرت فاطمه یکى از مجهزترین بیمارستان هاى علوم پزشکى ایران و وزارت بهداشت است.

وى ادامه داد: به وجود پزشکان و پرستاران در این بیمارستان افتخار مى کنیم زیرا می‌بینیم که در این مجموعه کارهاى خارق العاده در زمینه انگشت و دست قطع و آسیب هاى جدى که خطر معلولیت براى بیماران به دنبال داشت انجام شده است.

هاشمى با بیان اینکه بالاترین سطح استاندارد خدمات جراحى پلاستیک در این بیمارستان ارائه مى شود، گفت: کار این مجموعه جراحى ترمیمى است و در برابر توانمندى علمى امکانات حداقل است وامروز خوشحالیم که امروز کلینیک ویژه او در این زمینه در این بیمارستان ایجاد شده است.

وزیر بهداشت افزود: متاسفانه بیمارستانى با این همه پتانسیل آى سى یو نداشت و امروز راه اندازى شد که حاصل تلاش هاى صورت گرفته آرامش مردم در زندگى است.

وى عنوان کرد: در آى سى یو چند کارگر را دیدیم که ضمن کار انگشت یا اعضاى دیگر آنها قطع شده بود و با پیوند به موقع توانستند این افراد را از معلولیت نجات دهند، البته کمبودهایى نیز وجود دارد که با رفع آن‌ها قدرشناسى از خدمات ارائه شده باشد.

هاشمى با بیان اینکه کار اصلى بیمارستان حضرت فاطمه تربیت نیروى متخصص و فوق تخصص جراحى پلاستیک و ترمیمى براى سراسر کشور است، افزود: با تربیت این نیرو‌ها و اعزام آن‌ها به شهرستان‌ها مشکلات مردم در شهرستان‌ها مرتفع مى شود.

وزیر بهداشت با اشاره به کمبود نیرو در بخش بهداشت و درمان کشور گفت: ما در طرح تحول ١١ میلیون نفر را بیمه کردیم و باید بدانیم که ٨٣ درصد مردم از این ١١ میلیون حقوق زیر یک میلیون نفر بودند.

وی بیان کرد: تلاش ما در دولت و مجلس برای مجوز استخدام و بکار گیری نیرو به جایی نرسیده است و آنچه که تاکنون اتفاق افتاده است ابتکار روسای دانشگاه هاست که بتوانند از درآمد اختصاصی دانشگاه بخشی از کمبود‌ها را جبران کنند.

هاشمی با بیان این که کمبود نیروی انسانی یکی از نقیصه‌های ماست، افزود: ضمن اینکه وضعیت معیشتی پرستاران نیز باید بهتر از این باشد و توجه بیشتری به آن‌ها شود.

وى عنوان کرد: طبیعى است با افزایش بخش‌ها و اورژانس بار کار نیرو‌ها افزایش پیدا کرده و متاسفانه در ٢.٥ سال گذشته مجوز استخدام نداشتیم و نتوانستیم نیرو جذب کنیم که فشار کار زیادى بر روى همکاران است و این باعث مى شود که مردم دچار رنج و گرفتارى شوند، زیرا ما دیدیم که همراهان بیمار به دلیل نبود نیرو کار حمل و نقل بیمار را انجام مى دادند.

هاشمى یادآور شد: امیدواریم حداقل به اندازه بازنشستگان به ما نیرو بدهند در این دولت توانستیم موافقت جذب ١٦ هزار و ٧٠٠ را گرفتیم که در قبال آن ٢١ هزار تخت بیمارستان ایجاد کردیم که باید به ازاى هر تخت بیمارستانى ٢.٧ یا حداقل ٢.٤ نیرو به ما بدهند و ما موفق به جذب این تعداد نیرو نشدیم و مردم از ما گلایه دارند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۱:۰۰ ۲۱ خرداد ۱۳۹۶
نیروی بیکار یا باکار
آخرین اخبار