کره‌ شمالی در صدد آزمایش موشکی جدید

روزنامه دولتی کره شمالی اعلام کرد پیونگ یانگ به زودی موشک بالستیک بین قاره‌ای جدید خود را آزمایش می‌کند.

پیونگ یانگ به زودی موشک بالسیتک بین قاره ای خود را آزمایش می کند
به گزارش   گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اسپانیایی زبان "افه" به نقل از یک روزنامه دولتی کره شمالی نوشت: پیونگ یانگ به زودی موشک بالسیتک بین قاره‌ای (ICBM) خود را آزمایش می کند.

روزنامه "رودونگ سینمون" چاپ کره شمالی در گزارشی با اشاره به آمادگی پیونگ یانگ برای آزمایش موشک بالستیک بین قاره‌ای اعلام کرد آخرین سری از آزمایشات موشکی نشان می دهد کره شمالی چندان از آزمایش موشک های بالستیک بین قاره‌ای دور نیست و به زودی آن موشک را به مرحله آزمون می رساند.

بر اساس آنچه در این گزارش آمده است پیونگ یانگ پیشرفت چشمگیری در زمینه فناوری موشکی داشته و در مراحل نهایی توسعه فناوری (ICBM)  است. این موضوع را کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی نیز در سخنرانی سال جدید اعلام کرده بود.

کره شمالی پیش از این اعلام کرده بود در تلاش برای ساخت یک موشک بالستیک قاره پیما با قابلیت حمل کلاهک هسته ای است که بتواند خاک آمریکا را هدف قرار دهد.

کارشناسان موشکی می گویند پیونگ یانگ ممکن است به زودی نخستین موشک بالستیک قاره‌پیمای خود را آزمایش کند اما با این حال، معتقدند کره شمالی دست‌کم تا سال 2020 زمان نیاز دارد تا بتواند به یک موشک بالستیک قاره‌پیما عملیاتی با کلاهک هسته‌ای دست یابد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار