رئیس انجمن راگبی:

خواستار استقلال انجمن راگبی شدیم/ وزارت ورزش توجهی به پیشنهاد ما نمی کند

میرزا آقابیگ گفت: از وزارت ورزش و جوانان می خواهیم انجمن راگبی را به عنوان یک فدراسیون به رسمیت بشناسد.

خواستار استقلال انجمن راگبی شدیم /وزارت ورزش توجهی به پیشنهاد ما نمی کندبه گزارش خبرنگار گروه  ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان حسن میرزا آقابیگ در نشست خبری درباره اتفاقات اخیر انجمن راگبی در جمع خبرنگاران گفت: مدت 5 سال است که مسئولیت ریاست انجمن راگبی را برعهده گرفتم و در طول این چند سال  تمام تلاشم را کردم تا این رشته ورزشی توسعه پیدا کند. پیش از این حدود مربی راگبی در این رشته فعالیت می کرد وحتی داور بین المللی نداشتیم اما در حال حاضر بیش از 160 مربی راگبی داریم که در سطوح مختلف مشغول به فعالیت هستند و 85 داور بین المللی داریم که در مسابقات مختلف بین المللی قضاوت می کنند.

وی افزود:در طول این چند سال توانستیم تیم های مختلف راگبی را در چند سنی مختلف تشکیل دهیم و به مسابقات برون مرزی اعزام کنیم.فعالیت انجمن راگبی بیشتر از برخی فدراسیون هایی است که در کشور فعالیت می کنند.راگبی یک رشته المپیکی است انتظار داریم که وزارت ورزش و جوانان این انجمن را به عنوان یک فدراسیون مستقل به رسمیت بشناسد. برای این موضوع پیگیری های زیادی انجام دادیم اما متاسفانه وزارت ورزش و جوانان با مسقل شدن انجمن راگبی مخالف است . توجهی به در خواست های ما ندارد.

وی عنوان کرد:با تلاش هایی که در سال های اخیر صورت گرفته است راگبی به جایگاهی رسیده است که ورزشکاران و کارشناسان می توانند درباره این رشته کتاب بنویسند و در زمینه مسائل فنی و تکنیکی اظهار نظر کنند.در گذشته رشته راگبی در همه رده های سنی مردان و زنان زیر نظر یک مربی فعالیت می کرد اما با حمایت هایی که صورت گرفته است هر تیم راگبی دررده های مختلف با مربیان جداگانه کار می کنند.

انجمن راگبی سالانه 30 میلیون تومان بودجه دارد

رئیس انجمن راگبی در ادامه بیان کرد:در مجموع بودجه ای که به راگبی در طوی یک شال پرداخت می شود 30 میلیون تومان است در حالی که هزینه های انجمن و اعزام هایی که به مسابقات مختلف داریم بیش از مبلغی است که در در اختیار ما قرار می گیرد.اگر به راگبی توجه بیشتری صورت بگیرد قول می دهم که ایم رشته ورزشی هم در بخش زنان و هم مردان جزء تیم های برتر آسیایی مطرح شود. با وجود همه کاستی های که در انجمن وجود دارد تیم های راگبی در مسابقات مختلف نمایش قابل قبولی دارند.

وی ادامه داد:به دلیل محدویت هایی که داریم و به عنوان یکی از زیر مجموعه هایی فدراسیون انجمن های ورزشی کار می کنیم از طرف هیچ حساب ارزی از فدراسیون جهانی راگبی نداریم و نمی توانیم از حمایت های این فدراسیون برخوردار شویم.راگبی برای اینکه شناخته شود نیاز به حمایت رسانه ها دارد.

رسانه ها موفقیت های راگبی را نمی بینند

آقابیگ گفت :متاسفانه وقتی اتفاق خوبی در انجمن صورت می گیرد چندان مورد توجه رسانه ها نیست و موفقیت راگبی بازان در مسابقات بین المللی به عملکرد خوبی دارند رسانه ها توجهی به آن نمی کنند اما زمانی که اتفاق ناخوشایندی برای این رشته بیفتد همه به آن توجه می کنند.چند وقت پیش یک ملی پوش راگبی به دلیل اتفاق ناگواری که در سانحه رانندگی برایش پیش آمد 2 انگشت دستش را از دست داد که هیچ رسانه ای به آن توجه نکرد.بودجه ای که در اختیار انجمن قرار می گیرد به اندازه این نیست که به ورزشکاران در هنگام بروز چنین اتفاقاتی کمک کند درحالی که این ورزشکار عضوی از خانواده راگبی بود و وظیفه انجمن هم حمایت از وی بود. 

انجمن مسئولیتی در قبال زندانی شدن سرمربی راگبی ندارد

وی درباره اتفاقات اخیر راگبی و زندانی شدن سرمربی سابق تیم ملی راگبی اظهار داشت:این موضوع مربوط به سال 94 است که انجمن قادر به اعزام تیم راگبی نبود و سر مربی تیم ملی طبق قرار دادی که با یک شرکت تبلیغاتی منعقد می کند تیمش را به یک مسابقه برون مرزی اعزام می کند اما پس از مدتی با مشکل مواجه می شوند که این موضوع در وزارت ورزش و جوانان مطرح می شود حتی به مراجه قضایی نیز این موضوع کشیده شد.انجمن راگبی در باره این موضوع هیج نامه ای به سرمربی تیم ملی نداده است که هزینه ها را تامین کند.

از وزارت ورزش پولی بابت اعزام تیم به مسابقات آسیایی داده نشد

رئیس انجمن راگبی گفت:وزارت ورزش و جوانان بابت اعزام تیم راگبی به مسابقات آسیایی هیچ پولی واریز نکرده است که بخواهد بلوکه شود. من کارمند وزارت ورزش هستم و از اگر بودجه ای در این زمینه پرداخت شد به طور قطع از آن مطلع می شدم. و سرمربی تیم ملی با همکاری شرکت تبلیغاتی که خودش فراهم کرده بود به دنبال تامین هزینه مسابقات بود بنابراین انجمن مسئولیتی را در قبال این مشکل برعهده نمی گیرد اما تمام تلاشمان را می کنیم تا مشکل سرمربی تیم راگبی برطرف شود تا وی درباره به راگبی باز گردد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار