درخشش تکواندوکاران نونهال در رقابت های آسیایی

تیم ملی تکواندو نونهالان ایران با اقتدار قهرمان دومین دوره مسابقات آسیایی شد.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی تکواندو نونهالان کشورمان با صلاحدید فدراسیون راهی مسابقات قهرمانی آسیا شد تا از عنوان قهرمانی دوره خود دفاع کند.

در مسابقات تکواندو نونهالان این دوره در بخش کیورگی 190 ورزشکار از 16 کشور (ایران، مالزی، قزاقستان، فلسطین، کره جنوبی، فیلیپین، مغولستان، اردن، تایوان، ازبکستان، اندونزی، هنگ کنگ، هند، عربستان، ویتنام و پاکستان) شرکت کردند که تیم ملی کشورمان با هدایت محمدرضا یاری و ندا رستاد در هر دو گروه دختران و پسران به عنوان نماینده ایران در این رقابت ها حضور داشتند.

این دوره از رقابت ها دومین دوره مسابقات قهرمانی آسیا به شمار می رفت و نمایندگان کشورمان توانستند عنوان قهرمانی دوره قبل خود را تکرار کنند.

کار نشود درخشش تکواندوکاران نونهال در رقابت های آسیایی

عملکرد تکواندو ایران در دور نخست 

نخستین دوره مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی کشور چین تایپه در فروردین ماه 1394 با حضور 127 تکواندوکار از 17 کشور برونئي، چين تايپه، هنگ كنگ، هند، ايران، قزاقستان، كره‌جنوبي، عربستان، لبنان، ماكائو، مغولستان، فلسطين، فيليپين، سنگاپور، امارات، ازبكستان و ويتنام برگزار شد و نمایندگان کشورمان در هر دو بخش پسران و دختران نیز موفق به کسب عنوان قهرمانی شدند.

تيم ملی ايران كه در اين رقابتها با 10 تكواندوكار دختر و 10 تكواندوكار پسر حضور داشت. در بخش دختران موفق به كسب 7 مدال طلا و يك نقره شد و با 74 امتياز مقتدرانه بر سكوی قهرمانی ايستاد.

تيم فیلیپین با یک طلا، 2 نقره و یک برنز و كسب 29 امتياز نايب قهرمان شد و قزاقستان با 29 امتياز و كسب یک مدال طلا، یک نقره و 5 برنز توانست عنوان سوم آسیا را به خود اختصاص دهد.

چین تایپه با 2 مدال نقره، 6 برنز و 29 امتياز و ویتنام با یک مدال طلا، یک نقره و 19 امتياز به ترتيب در رده هاي چهارم و پنجم قرار گرفتند.

همچنین از سوی کمیته برگزاری مسابقات مهرو کمرانی بعنوان بهترین مربی و مهلا مومن زاده بعنوان بهترین تکواندوکار آسیا معرفی شدند.

اما این پایان افتخارآفرینی تکواندوکاران کشورمان نبود و در شیاپچانگ چین تایپه؛ تکواندوی آسیا باز هم مقهور توان تکنیکی و تاکتیکی ایران شد و پسران شایسته کشورمان با كسب 5 مدال طلا و 3 نقره و 72 امتياز، به عنوان قهرمان مطلق این دوره از مسابقات معرفی شدند. 
تيم کره جنوبی نيز با 48 امتياز و كسب 3 مدال طلا و 2 نقره به عنوان نایب قهرمان دست یافتند و قزاقستان با یک مدال نقره، 8 برنز و 31 امتياز به در مکان سوم ایستاد.

همچنين فیلیپین با يك طلا، یک نقره و يك برنز (28 امتياز) و چین تایپه با يك طلا، یک نقره و یک برنز (23 امتياز) به ترتيب در جايگاه چهارم و پنجم قرار گرفتند.

همچنین از سوی کمیته برگزاری مسابقات حسینعلی نعیمی به عنوان بهترین مربی و عرفان مرادی به عنوان بهترین تکواندوکار آسیا معرفی شدند.

تکرار عنوان قهرمانی با اقتدار

در حالی که این روزها بیشتر توجهات به عملکرد تیم ملی تکواندو بزرگسالان در بازی های کشورهای اسلامی معطوف است و به یش بینی عملکرد ملی پوشان در مسابقات جهانی کره جنوبی پرداخته می شود.

نونهالان تکواندوکار کشورمان به دور از هر گونه حاشیه در دومین دوره از رقابت های قهرمانی آسیا حاضر شدند و با تلاش بسیار توانستند از عنوان قهرمانی ایران در دوره قبل دفاع کنند.

در بخش تيمی دختران تکواندوکار كشورمان توانستند برای دومين بار و با كسب 6 مدال طلا، 3 نقره، يك برنز و 93 امتياز مقتدرانه بر روی سكوی قهرمانی آسيا بايستند.

کار نشود درخشش تکواندوکاران نونهال در رقابت های آسیایی

تيم قزاقستان نیز با يك مدال طلا، يك نقره، 5 برنز و 41 امتياز نايب قهرمان شد و تيم چين تايپه نيز با 2 مدال طلا، يك نقره و 40 امتياز سودر مکان سوم قرار گرفت و تيم‌های كره‌جنوبی و ويتنام نيز به ترتیب در جايگاه چهارم و پنجم این دوره از مسابقات ایستادند.

همچنين در بخش پسران نيز ملی پوشان كشورمان با 6 مدال طلا، يك نقره، 2 برنز و 85 امتياز توانستند عنوان قهرمانی آسيا را برای دومین بار پیای به خود اختصاص دهند.

کار نشود درخشش تکواندوکاران نونهال در رقابت های آسیایی

تيم اردن با يك مدال طلا، 3 نقره، 2 برنز و 42 امتياز بر سكوی نايب قهرمانی ايستاد و تيم قزاقستان با 2 نقره، 3 برنز و 31 امتياز در جایگاه سوم قرار گرفت. تيم‌های كره‌جنوبی و چين تايپه به ترتيب چهارم و پنجم شدند.

در پایان این رقابت‌ها با اعلام کمیته فنی مسابقات، ندا رستاد مربی جوان کشورمان به عنوان بهترین مربی آسیا انتخاب شد.

کار نشود درخشش تکواندوکاران نونهال در رقابت های آسیایی

دومين دوره مسابقات قهرمانی پومسه نونهالان آسيا هوشمينه با حضور 112 پومسه‌رو از 10 كشور برگزار شد و در پايان اين رقابت‌ها، تيم‌ملی پومسه كشورمان در دو گروه دختران و پسران با كسب 2 مدال طلا، يك نقره و سه برنز بر سكوی سوم ايستاد اين در حالی بود كه تنها يك امتياز با تيم تايلند اختلاف داشتند. تيم ويتنام قهرمان شد و تايلند نيزعنوان نايب قهرماني را بدست آورد.

به هر حال تیم ملی تکواندو نونهالان کشورمان توانست در مسابقات قهرمانی آسیا عنوان قهرمانی خود را با اقتدار تکرار کند تا جامعه تکواندو به پشتوانه تیم های ملی امیدوارتر باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار