کرمان؛

کلاهبرداری از طریق عابر بانک در رفسنجان

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان گفت: متصدی یکی از جایگاه های سوخت در رفسنجان طعمه یک کلاهبردار شد.

کلاهبرداری از طریق عابر بانک در رفسنجان به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ رضا خلیلی نژاد جانشین فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان اظهار داشت: کلاهبردار روز گذشته با کشاندن مالباخته به باجه عابر بانک از حساب وی 150 میلیون ریال را برداشت کرد.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون دومین مورد کلاهبرداری از طریق کارت به کارت است که افراد مالباخته با مراجعه به آگاهی، طرح شکایت کردند و پلیس درصدد شناسایی و دستگیری کلاهبرداران است.

وی با توصیه به اینکه مردم مراقب کلاهبرداری کارت به کارت و لو رفتن رمز اینترنتی حساب بانکی خود باشند هشدار داد: برخی افراد سودجو و فرصت طلب با ارسال پیامکی با مضمون 'در یک قرعه کشی برنده جایزه شده‌اید' یا تماس با شهروندان و صنوف، ادارات دولتی و خصوصی قصد کلاهبرداری دارند.

جانشین فرمانده انتظامی رفسنجان ادامه داد: این کلاهبرداران با تماس با این افراد شماره حساب آنها را به شیوه‌های مختلف برای مثال خرید دوربین دیجیتال به مناسبت سالگرد ازدواج، مشارکت در امور خیریه، خرید زمین، پوشاک، لوازم خانگی، کالاهای پزشکی و بهداشتی برای بیمارستان‌ها و غیره، به قصد واریز وجه، دریافت کرده و بعد از مدتی به قربانی زنگ زده از او می‌خواهند حساب بانکی خود را کنترل کند در صورتی که مبلغی به حساب قربانی واریز نشده است.

وی گفت: فرد کلاهبردار در ادامه با اعمال شیوه‌های متقلبانه، قربانی را پای دستگاه عابر بانک کشانده با شگرد خاصی، رمز دوم اینترنتی حساب عابر بانک قربانی را به دست آورده و در یک فرصت مناسب حسابش را خالی می‌ کند.

خلیلی نژاد افزود: شهروندان به هیچ عنوان اعتنایی به اینگونه تماس‌ ها و پیامک‌ها نکنند و توجه داشته باشند که برای واریز وجه به حساب عابر بانک ِ آنان نیازی به حضور در کنار دستگاه خودپرداز نیست و عنوان این موضوع که 'در انتقال وجه با استفاده از شبکه شتاب اشکالی رخ داده' صرفا شگردی است که کلاهبرداران از آن برای تحصیل رمز اینترنتی و خالی کردن حساب عابر بانک شهروندان استفاده می ‌کنند.

وی تأکید کرد: افراد با وعده مبالغ بالا وسوسه نشوند و در معاملات این چنینی نهایت دقت را در انتقال وجه داشته باشند و توصیه های پلیسی را جدی بگیرند چون کلاهبرداران با وعده مبالغ زیاد و چرب زبانی همیشه در کمین هستند لذا در صورت مواجه شدن با چنین مواردی مراتب را به 110 یا پلیس آگاهی رفسنجان به شماره 0342185030 اطلاع دهند.


انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.