پایگاه اینترنتی صهیونیستی؛

جنگنده‌های اف-35 اسرائیل برای جنگ با ایران کارآیی ندارند

پایگاه خبری صهیونیستی "اسرائیل نشنال نیوز" در مطلبی به بررسی میزان کارآمدی جنگنده‌های رادارگریز اسرائیل در حمله احتمالی به ایران پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه خبری صهیونیستی "اسرائیل نشنال نیوز" در مطلبی نوشت: اسرائیل تاکنون چندین جنگنده رادارگریز اف-35 را از آمریکا خریداری کرده است و به نظر می‌رسد خرید 50 جنگنده دیگر نیز در دستور کار آن باشد.

این پایگاه اینترنتی صهیونیستی در ادامه نوشت: اگر فرض کنیم برای جنگیدن با حماس، حزب‌الله، تشکیلات خودگردان فلسطین و یا تروریست‌هایی که به حملات "گرگ تنها" دست می‌زنند نیازی به استفاده از جنگنده‌های اف-35 نباشد، اسرائیل از این هواپیماها تنها در جنگ احتمالی با ایران استفاده خواهد کرد. حال مسئله این‌جا است که آیا این جنگنده ها می توانند برای حمله به ایران موثر واقع شوند؟

این وب‌سایت در ادامه به بررسی ویژگی‌های این جنگنده رادارگریز پرداخت و نوشت: علی‌رغم این‌که اف-35 یکی از بهترین جنگنده‌های حال حاضر جهان به شمار می‌رود، در عمل این هواپیما چند نقص عمده دارد. نخست اینکه، این جنگنده به سادگی از دور قابل شناسایی است. تنها اقدامی که ایران باید برای شناسایی این جنگنده انجام دهد این است که غیرنظامیانی که در مناطق مرزی زندگی می‌کنند را هوشیار نگه دارد. دلیل شناسایی ساده این جنگنده، سر و صدای بیش از حد آن است.

در ادامه این مطلب آمده است: نقطه ضعف بعدی این جنگنده، این است که صدای آن با صدای تمام هواپیماها تفاوت دارد؛ به گونه ای که اگر یک نفر چند مرتبه صدای این جنگنده را بشنود، به راحتی می‌تواند آن را از سایر هواپیماها تشخیص دهد. همچنین، تمام ساکنین نقب -صحرایی در جنوب اراضی اشغالی - به اسرائیل وفادار نیستند و بسیاری از آن‌ها می‌توانند به سادگی جنگنده‌های اف-35 را شناسایی و پرواز آن‌ها را به ایران گزارش دهند.

این پایگاه صهیونیستی در ادامه نوشت: علاوه بر این، احتمال این‌که جنگنده‌های اسرائیل پیش از بازگشت به خانه وارد درگیری شوند بسیار بالا است. حال اگر گروهی از جنگنده‌های ایرانی برای درگیری با جنگنده‌های اسرائیلی اعزام شوند، خلبانان اف-35 شکست خواهند خورد. چراکه این احتمال وجود دارد که اف-35 بتواند با سرعت بیشتری نسبت به برخی جنگنده‌های ایرانی پرواز کند؛ اما این هواپیما نمی‌تواند از اف-14، اف-15 و یا اف-22 سرعت بیشتری داشته باشد.

این مسئله به این معنی است که برخی از جنگنده های اف - 35 حتی در صورت موفقیت آمیز بودن عملیات نیز به همراه خلبان‌های اسرائیلی شان در این ماموریت نابود خواهند شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۱۶ تير ۱۳۹۹
فیلم های هندی زیاد نگاه میکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۰۵ مرداد ۱۳۹۷
والا ما اصلا نشنیده بودیم که حتی تو جنگ جهانی هم برای مقابله با حمله هوایی می شه چندتا آدم فرستاد تا صدای هواپیما ها رو بشنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۱۱ فروردين ۱۳۹۷
الان برخی هاگفتند که اف35 اسراییل به اصفهان رفته وعملیات شناسایی انجام داده
Iran (Islamic Republic of)
م.ح
۱۰:۵۵ ۰۱ دی ۱۳۹۶
ایول ایران
Iran (Islamic Republic of)
حاج رسول
۱۹:۰۳ ۱۱ آذر ۱۳۹۶
مرگبر اسرائیل و امریکا
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۳:۲۵ ۰۸ آذر ۱۳۹۶
مرگبر اسرائیل وامریکا
United States of America
سعید بلوچ
۱۲:۳۲ ۱۰ تير ۱۳۹۶
با توجه به قابلیت های بالای اف ۳۵ ایا ایران توانایی نابودی ان ها را در خاک ایران یا در بیرون از ایران دارا میباشد
ایا سامانه s300در ایران عملیاتی شده ؟
چرا ایران با کپی برداری از اف ۵ امریکایی ان را توسعه داده و به نام صاعقه استفاده میکند اما در مورد اف ۱۴ توانایی چنین کاری ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۸ ۲۰ خرداد ۱۳۹۶
فرض محال می کنیم اف سی و پنج های اسرائیلی عملیاتشون رو با موفقیت انجام بدن ولی در راه برگشت مطمئن باشن دیگه باند فرودی ندارن چون اسرائیل تا اون موقع با موشک های دور برد ما با خاک یکسان شده
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۰۰:۲۵ ۲۰ خرداد ۱۳۹۶
اف ۳۵ تک موتوره هست و اف ۱۴ دو موتوره. اف ۲۲ دو موتوره هست و تقریبا شبیه اف ۱۴ ساخته شده و به همین خاطر هست که آمریکا تا کنون هیچ اف ۲۲ رو به هیچ کشوری نداده و نمیده, تا سالهای متمادی. اف-۲۲ با توجه به حساسیت تکنولوژی آن به هیچ کشور دیگری فروخته نشده و درخواست‌های ژاپن، استرالیا و اسرائیل برای خرید آن رد شده‌است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۱۹ خرداد ۱۳۹۶
بالاتر ازقدرت ایمان قدرتی وجود ندارد.قدرتی که در وجود هر انسان با ایمان وجود دارد با هیچ سلاح ساخته دست بشر قابل مقایسه نیست و نخواهد بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۱۹ خرداد ۱۳۹۶
ایران اف 15 و اف22 مطمعنا نداره بعدشم صدای اف 35 اینطوری که این مجله میگه نیست چون مشخصه که از نسل جدید موتور اف 16 استفاده میکنه
Iran (Islamic Republic of)
حمید از یزد
۱۰:۳۷ ۲۰ خرداد ۱۳۹۶
با سلام
عزیز من بارها متخصصان نظامی داخل و خارج کشور اعلام کرده اند که جنگنده صاعقه مدل بروز شده و پیشرفته F15 است.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۱:۵۶ ۱۹ خرداد ۱۳۹۶
این ازنبود خواب ناکافی است برای همین توهم زدن خخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۱۹ خرداد ۱۳۹۶
ايران جنگنده سوخو ٣٠دريافت نكرده
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۰:۴۰ ۲۰ خرداد ۱۳۹۶
عزیزم ایران SU-30sm را دریافت کرده، که از سوخو 30 کارایی بالاتری دارد.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۴۵ ۱۹ خرداد ۱۳۹۶
علی برکت الله
اسرائیل هم دیگه داره اماده جنگ با ما میشه به فکر تدارکات هس
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۱:۱۴ ۱۹ خرداد ۱۳۹۶
این هواپیما جنگنده که گفتین شناختیم ولی این اسرائیل که گفتین جدی کشوریه ما خبر نداریم
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۶:۳۴ ۳۱ مرداد ۱۳۹۷
دولت یهودی اسراییل وجود داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
3500 سال پیش زمان خود حضرت موسی قوم پلید بنی اسرائیل نتواستند حکومت تشکیل بدهند. واقعا دولت یهود یک اصطلاح مسخره بیشتر نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۱۹ خرداد ۱۳۹۶
هیچ غلطی نمیتونن بگنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۱۹ خرداد ۱۳۹۶
مث اینکه اینا حالیشون نیس برجام شده و دس از پا خطا کنن تمام دنیا رو همچین سرشون خراب میکنیم که خود عمو ترامپشون ورشون میداره
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۰۴ ۱۹ خرداد ۱۳۹۶
دوست عزیز ، اینها شاید 100 بار برجام رو نقض کردند، اینها پای منافعشون باشه همچی رو یادشون میره ، هرچی هست باید به خدمون تکیه کنیم از کسی امیدی نیست . هچند سلاح مهمه ولی بهترن سلاح ایمان هست که نشون همیشه نشون داده که بهترین سلاح هست. همان طور که در جنگ 22 روزه و 33 روزه یک عده بچه حذب اللهی و با ایمان در مقابل ارتش تا دندان مصلح با تمام دادوات نظامی جلوی اینها کم میاره و دست از پا درازتر بر می گردد. اینها سلاح ایمان داشتند .
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۱۳ ۱۹ خرداد ۱۳۹۶
دلت خوشه ها. دنیا کیه؟ همون دنیایی که سه ساله عربستان یمنی های بی پناه رو میکشه و خفه خون گرفتن. دریغ از یه محکومیت کوچیک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۱۹ خرداد ۱۳۹۶
آمریکا میگه اس ۳۰۰ نمیتونه اف ۳۵ رو بزنه ، اف ۱۴ هم تعداد کم داریم ، به نظر من باید از روسیه جنگنده رهگیر مانند یوخو ۳۵ بخریم نه سوخو ۳۰ که بمب افکن هست
Canada
ناشناس
۱۴:۱۳ ۱۹ خرداد ۱۳۹۶
سامانه s-300 چند نسخه داره ، آمریکا براساس آزمایش هایی که روی نسخه های قدیمی s-300 کرده اینو گفته ، ایران s-300pmu favorit از روسیه گرفته که بروزترین نسخه است که خود روسیه الان عملیاتیش کرده و یکی از سامانه های راهبردیشه
در مورد su-30 هم باید بگم این جنگنده چند منظورست و ایران بروزترین این جنگنده رو خریداری کرده su-30sm که هم کار نبرد هوایی انجام میده هم میشه علیه اهداف زمینی ازش استفاده کرد در ضمن این جنگنده یه رادار برد بلند آرائه فازی داره که میتونه اهداف رادارگریز شناسایی کنه و یک موشک هوا به هوای برد بلند داره به نام r-77 که میتونه از پس رادارگریز ها بر بیاد ، تنها مشکلش برد کم رادارشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۱۹ خرداد ۱۳۹۶
ذخائر بمب های هسته ای که در سرزمین های اشغالی و در تعداد بالای 400 بمب کارسازی شده و نگهداری می شوند .
راستی برای از بین بردن ذخائر بمب های هسته ای رژیم اشغالگر قدس از چه نوع جنگده هائی باید استفاده کرد؟ لابد اف 35 جواب می دهد .
آخرین اخبار