نماینده ولی فقیه در لرستان:

کمک به آزادی زندانیان کمک به استحکام نظام خانواده است

نماینده ولی فقیه در لرستان جشن گلریزان و مساعدت در آزادی زندانیان جرائم غیرعمد را فرصت مناسبی برای لبیک انسان های خیر و نیکوکار به ندای درونی و فطری خود در کمک به دیگران دانست و گفت: کمک به آزادی زندانیان موجب استحکام نظام خانواده می شود.

آیت الله میرعمادی پنجشنبه شب در جشن گلریزان که توسط ستاد دیه لرستان برگزار شد، گفت: این کمک ها باعث می شود تا خانواده های زندانیان جرائم غیر عمدی از آسیب های جدی همچون طلاق محافظت شوند.

وی رفع نیاز نیازمندان را طبق تاکید دین مبین اسلام بهتر از حج و جهاد در راه خدا دانست و گفت: دستگیری از نیازمندان و گره گشایی از مشکل مردم از سیره معصومین بوده و بنا بر آموزه های دینی بر برطرف کردن نیاز نیازمندان و رفع حاجت حاجتمندان تاکید فراوانی شده است.

امام جمعه خرم آباد افزود: جشن گلریزان که طی چند سال اخیر به همت ستاد دیه استان لرستان برگزار می شود امتحان و آزمایشی برای نیکوکاران، خیران و ثروتمندان است که چقدر در فکر همنوعان و نیازمندان هستند.

وی گفت: پارسال با همت و مساعدت خیرین، تعداد زیادی از زندانیان جرائم غیرعمد آزاد و به آغوش خانواده های خود بازگشتند و امسال نیز زندانیانی چشم به راه هستند و نگاهشان به دستان پر مهر خیران و نیکوکاران است تا گره از مشکل آنها گشوده شود.

امام جمعه خرم آباد افزود: در اسلام همواره مساله همدردی، عطوفت و مهربانی نسبت به یکدیگر رحیم بودن مورد تاکید قرار گرفته است.

وی گفت: ما مسلمان هستیم و مسلمانان ید واحدی هستند که سخاوت و بخشش به عنوان یک صفت ذاتی و درونی است که در دل انسان ها به ودیعه گذاشته شده است.
نماینده ولی فقیه در لرستان یادآور شد: بانوان جامعه ما با داشتن الگویی همچون حضرت خدیجه که همه ثروت و دارایی خود را در اختیار پیامبر اکرم(ص) گذاشت می توانند در کمک و مساعدت از نیازمندان پیشقدم باشند.

امام جمعه خرم آباد در ادامه افزود: شرکت در جشن گلریزان شرکت در خوبی ها و فضیلت ها است که طی چند سال اخیر برگزار می شود.

227 زندانی جرائم غیرعمد لرستان در سال گذشته توسط نیکوکاران آزاد شدند و در حال حاضر تعداد 375 بدهکار مالی در زندان های استان لرستان به سر می برند که ازاین تعداد 52 نفر بدهکار مهریه و نفقه و 15 نفر بدهکاران حوادث رانندگی هستند. 

مجموع بدهی این زندانیان بیش از 300 میلیارد ریال است که با جذب 150 میلیارد ریال می توان این افراد را از زندان آزاد کرد.

انتهای پیام / د 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.