قزوین؛

صادرات ۳۴۰ میلیون دلاری قزوین در بخش کشاورزی

استاندار قزوین در جلسه کارگروه صادرات غیر نفتی گفت: بخش کشاورزی باید تا پایان امسال ۳۴۰ میلیون دلار از محصولات کشاورزی خود را صادر کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ فریدون همتی هدف گذاری امسال صادرات استان را یک میلیون دلار بیان کرد که سهم بخش کشاورزی از آن ۱۸۰ میلیون دلار و سهم صنایع تبدیلی ۱۶۰ میلیون دلار است.
 
صادرات ۳۴۰ میلیون دلاری قزوین در بخش کشاورزی 
 
وی افزود: برای تسریع در حل مشکلات این بخش سازمان جهاد کشاورزی موظف است با هدف گزاری مناسب، موانع را شناسایی و آن‌ها را رفع کند.

همتی اضافه کرد: ما به دنبال جریان مستمر و اقتصادی صادرات هستیم و باید موانع این راه را به سرعت حل کنیم.

استاندار افزایش بهره وری را از اولویت‌ها دانست، گفت: در بخش کشاورزی میتوان با افزایش بهره وری و آموزش کشاورزان، میزان تولید را افزایش داد و با بالا بردن کیفیت محصولات بازارهای مناسبی را برای صادرات محصولات یافت.

فریدون همتی با اشاره به انتقاد برخی از تولید کنندگان درباره بالا بودن سود تسهیلات بانکی گفت: بخشی از بودجه امسال استان را به کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی صادرکنندگان اختصاص خواهیم داد.

وی افزود: تعیین تکلیف در مورد محصولاتی مانند کشمش و انگورنباید سیاسی شود، زیرا اقتصاد و تولید این موارد را برنمی تابد و نمی‌تواند تحمل کند و در این صورت، از مسیرو ریل خود خارج می‌شود.

در پایان این جلسه استاندار از عملکرد جهاد کشاورزی در بعضی زمینه‌ها انتقاد کرد و گفت: سازمان جهاد کشاورزی باید در زمینه بهره وری، آموزش و تکنولوژی پیگیرتر باشد تا هم قیمت تمام شده محصولات کاهش پیدا کند و هم کشاورزان و تولیدکنندگان به سود خوبی دست پیدا کنند.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار