تبریز؛

شروع برداشت محصول سیر از مزارع شهرستان آذرشهر

مدیر جهادکشاورزی شهرستان آذرشهر از شروع برداشت محصول سیر از مزارع این شهرستان خبر داد.

شروع برداشت محصول سیر از مزارع شهرستان آذرشهربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛مجید حسنی در این خصوص اظهار کرد: با فرارسیدن خرداد ماه، بهره‌برداران سیرکار شهرستان آذرشهر کار برداشت محصول از مزرعه‌های سیر شهرستان را آغاز کردند. 
وی در حاشیه‌ی بازدید از ناحیه‌های سیرکاری این شهرستان، بیان کرد: میانگین سیر برداشتی شهرستان در هر هکتار زمین زراعی 14 تن می‌باشد که سطح زیرکشت این محصول 400 هکتار برآورد می‌شود و بخش گوگان به ویژه شهر تیمورلو سهم عمده‌ای از این میزان تولید را به خود اختصاص داده است. 
حسنی افزود: تیمورلو و ناحیه‌های اطراف آن به صورت قطب سیر درآمده است، گاهی در بازار روز شهر تیمورلو به مدت یک ماه، میزان فروش روزانه محصول بالغ بر 300-200 تن می‌شود. 
 مدیر جهادکشاورزی شهرستان آذرشهر ادامه داد: بازار سیر تیمورلو محل خرید و فروش سیر تولیدی منطقه از جمله تیمورلو، گوگان، دستجرد، قراغیل، عجب شیر، میاندوآب و شاهین دژ به دو صورت علفی و دست چین شده است. 
وی با بیان این نکته که برداشت سیر از 10 خرداد ماه در شهرستان شروع و تا 10 تیر ماه ادامه دارد، اظهار کرد: با توجه به کاهش میزان منابع آبی کشاورزی و خشکسالی در سال‌های اخير، کشت سير در اين منطقه کاهش داشته است. 
وی گفت: این موضوع، اصلاح الگوی کشت محصولات کشاورزی، بهره‌گیری از شيوه‌های نوين آبياری و مکانیزاسیون را ضروری می‌کند. 
حسنی محصول سیر شهرستان را از نوع قرمز اهوازی اعلام کرد و افزود: محصول سیر شهرستان از کیفیت بالایی برخوردار بوده و برای انبار کردن و نگه‌داری بسیار مناسب و باصرفه است، مساعدت جهادکشاورزی شهرستان به سیرکاران، ارایه‌ی آموزش و مشاوره‌های فنی به بهره‌برداران، کنترل و پیشگیری از آفت‌ها و بیماری‌ها، توصیه‌های فنی برای بهره‌گیری صحیح از کودهای طبیعی و کاهش مصرف سموم دفع آفات بوده است.
انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.