تبریز؛

رشد 9.3 درصدی درآمدهای استانی آذربایجان‌شرقی در سال جاری

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی از رشد 9.3 درصدی درآمدهای استانی آذربایجان‌شرقی در سال جاری خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ بهبودی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان  با اشاره به لایحه پیش‌بینی رشد 13 درصدی درآمدهای استان در سال جاری گفت: با تلاش‌های صورت گرفته این عدد به شکل محسوسی کاهش یافت و در نهایت رشد 9.3 درصدی درآمدهای استانی تصویب شد.
 
وی با بیان اینکه در واقع 23 هزار میلیارد و 6 دهم عدد درآمد مصوب ما است که امسال باید وصول شود؛ گفت: اعتبارات تملک دارایی  سرمایه‌ای 31 درصد و اعتبارات هزینه‌ای حدود 20 درصد رشد داشته است.
 
وی با اشاره به چارچوب و اصولی که متناسب با آن باید توزیع اعتبارات تملک دارایی‎های سرمایه‌ای و اعتبارات هزینه‌ای صورت گیرد، یادآور شد: هرقدر توزیع بودجه قاعده‎مندتر باشد کار ما راحت‌تر و قابل دفاع‌تر خواهد شد.
 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در سال جاری یکی از اولویت‌های ما تکمیل 435 پروژه نیمه تمام استانی است، از توجه خاص به زندان تبریز و رفع مشکلات این زندان، بروزرسانی و راه‌اندازی ایستگاه‌های هواشناسی، افزایش اعتبار شهرک‌های صنعتی و حذف طرح‌های غیرضرور یاد کرد.
 
بهبودی اعلام کرد: در راستای استقبال مناسب از تبریز 2018 در نظر داریم مرکز آموزش هتلداری را ساماندهی کرده و اعتبارات شهرداری ها را 20 درصد افزایش دهیم.
 
وی همچنین به لزوم استفاده از ظرفیت‌های قانونی کمک‌های فنی و اعتباری، برنامه‌ریزی 5 ساله برای تعمیر و تجهیز دستگاه‌های اجرایی، احداث و تکمیل مجتمع‌های اداری، تامین اعتبار بخشی از مطالبات معوقه پیمانکاران، تعریف پروژه‌های جدید با زمان‌بندی دو ساله، تجهیز واحدهای جدید ثبت احوال و اسناد استان، تغییر شیوه از توسعه به بازسازی در راستای مدیریت مصرف آب شهری اشاره کرد.
 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: این میزان از اعتبارات تملک دارایی‌ها را برای حرکت‌های توسعه‌ای کافی نمی‌دانیم و باید با توزیع مناسب آن بیشترین بهره‌وری را حاصل کنیم.
 
بهبودی در بخش دیگری از صحبت‌های خود توضیح داد: بحث‌های اشتغال نیازمند مفاهمه بیشتر و تهیه برنامه‌های عملیاتی است که از هر دو جهت برنامه‌ریزی های لازم در حال انجام است.
 
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار