قزوین؛

ایجاد بیش از ۲۱۱ هزار شغل در روستا‌ها

معاون امور زیر بنایی و سرمایه گذاری معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: امسال ۲۱۱ هزار و ۹۱ شغل در روستا‌ها ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ نعمت‌اله رضایی در کارگروه توسعه توسعه روستایی استان، سهم قزوین را از این میزان اشتغال ۳ هزار و ۴۶۶ شغل بیان کرد.
 
ایجاد بیش از ۲۱۱ هزار شغل در روستا‌ها 
 
رضایی افزود: پارسال از ۱۶۴ هزار تعهد ایجاد اشتغال در روستا‌ها بیش از ۱۵۵ هزار شغل محقق شد.
 
وی میانگین ایجاد اشتغال سالانه در روستا‌ها را در چند سال اخیر ۳۶۱ هزار شغل بیان کرد.
 
معاون امور زیر بنایی و سرمایه گذاری معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، قزوین را یکی از استان‌های برتر در حوزه فعالیت‌های اقتصادی و اشتغال روستایی ذکرکرد.
 
رضایی نرخ رشد شهری در کشور را ۱ / ۹۷ و در روستا‌ها منفی  ۶۸ ۰ / بیان کرد و گفت:: این رقم در استان قزوین در شهر‌ها ۱ / ۶۳ و در روستاهای استان منفی ۰ / ۰۷ است و قزوین در جایگاه نهم کشور قرار دارد.
 
رضایی با بیان اینکه پروژه‌های با بیش از ۷۵ درصد پیشرفت در اولویت تکمیل قرار دارند افزود:
این پروژه‌ها در حال حاضر بطور میانگین ۹۵ درصد پیشرفت دارند.
 
وی تعداد پروژه‌های با بیش از ۷۵ درصد پیشرفت را ۲۵۷ طرح اعلام کرد.
 
وی با بیان اینکه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در سال جاری، سهم اقتصاد روستا را از تولید ناخالص داخلی کشور به عنوان هدف چهارم پیگیری می‌کند افزود: این ستاد قصد دارد با فعال کردن نرخ مشارکت زنان و اقتصاد به ایجاد اشتغال پایدار در محیط‌های روستایی دست یابد.
 
معاون امور زیر بنایی و سرمایه گذاری معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: طی سال‌های ۹۱ تا ۹۳ سهم اقتصاد روستا‌ها با محاسبه نفت ۲۷ درصد و بدون آن ۱۹ تا ۲۲ درصد بوده است و سهم ارزش افزوده در فعال سازی اشتغال در بخش کشاورزی و صنعت و معدن هم ۵۰ درصد برآورد شده است.
 
 استاندار قزوین هم با بیان اینکه در حوزه اشتغال در روستا‌ها فعالیت‌های قابل توجهی انجام شده است بر راه اندازی اتاق فکر در این بخش تاکید کرد.
 
فریدون همتی افزود: برای توسعه اشتغال در روستا‌ها با بنیاد مستضعفان وارد مذاکره شده ایم تا این تشکل با قدرتی که دارد راه صادرات و بازارهای بیشتر را برای روستاییان استان باز کند.

انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.