اردبیل؛

فعالیت 324 پایگاه تابستانی غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در اردبیل

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: امسال 324 پایگاه تابستانی اعم از اردوگاه ها، کانون های ورزشی و فرهنگی و تربیتی، مراکز فنی و حرفه ای و مدارس در طرح غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در استان اردبیل فعالیت خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، احمد ناصری با بیان اینکه در این طرح 86 هزاردانش آموز تحت پوشش قرار خواهند گرفت، افزود: هدف از ایجاد پایگاه های تابستانی غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و مهارت آموزی دانش آموزان در زمینه های مختلف فرهنگی و تربیتی است.

وی گفت: ایجاد محیط شاداب و همچنین استفاده از امکانات به روز و بهینه سازی شده این مراکز می تواند در جذب دانش آموزان به پایگاه های تابستانی مؤثر باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل از اعزام دانش آموزان به اردوهای کشوری در تابستان سالجاری خبر داد و تصریح کرد: اردوی بنیاد علوی با ظرفیت 306 نفر، اردوی مسابقات فرهنگی و هنری و زیارت اولی ها از جمله این اردوهاست که برنامه ریزی های اجرایی برای اعزام انجام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل خاطر نشان کرد: 40 کانون ورزشی و 11 پژوهشسرای دانش آموزی تحت عنوان پایگاه های تابستانی پذیرای دانش آموزان علاقمند خواهد بود.

ناصری همچنین با بیان این که طرح هجرت3 در 70 مدرسه اجرا خواهد شد، افزود: در این طرح 2 هزار و 500 دانش آموز عضویت دارند.

وی همچنین با بیان اینکه آموزش کمک های اولیه برای 10 هزار دانش آموز در 50 مدرسه اجرا خواهد شد گفت: 38 برنامه فرهنگی و عقیدتی توسط اتحادیه انجمن های اسلامی و 40 برنامه تحت عنوان نوجوان سالم توسط معاونت تربیت بدنی و سلامت برنامه ریزی و اجرا می شود.

وی افزود: در طرح اوقات فراغت امسال، 9 مرکز دارالقرآن شامل 126 کلاس قرآنی، 22 کانون فرهنگی و تربیتی، 6 اردوگاه موقت و 3 اردوگاه دایمی در کنار مدارس و مراکز آموزشی فعالیت خواهند کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.