رأی الیوم: عربستان عامل و حامی اصلی حملات تروریستی تهران است/ این حملات با چراغ سبز آمریکا صورت گرفت

رأی الیوم در گزارشی به بررسی نقش عربستان سعودی در حملات تروریستی روز گذشته تهران پرداخت.

رأی الیوم: عربستان عامل و حامی اصلی حملات تروریستی تهران است/ این حملات با چراغ سبز آمریکا صورت گرفت
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه اینترنتی رأی الیوم که از لندن به روز می شود در سرمقاله امروز خود نوشت:  دو حمله تروریستی در تهران رخ داد یکی حمله به پارلمان و دیگری حمله انتحاری در مرقد امام خمینی(ره). آیا این حملات آغازی برای انتقال جنگ به عمق ایران است؟ و آیا  گروه تکفیری صهیونیستی داعش عامل واقعی آن بود؟ رابطه این دو حمله با بحران رو به وخامت بین قطر و عربستان سعودی چیست؟

رأی الیوم در سرمقاله خود ضمن طرح این پرسش‌ها نوشت: برای ما به عنوان ناظر و تحلیلگر، پیگیری انفجارهای خونین و سیاسی منطقه خاورمیانه و جهان، کار دشواری شده است و برای انتقال از بحرانی به بحران دیگر بین قاره های مختلف له له می زنیم.

پس از انفجارهای منچستر و حملات با خودرو و سلاح سرد در لندن اکنون با دو حمله هماهنگ شده در قلب تهران پایتخت ایران غافلگیر شدیم. اولی حمله سه فرد مسلح به پارلمان بود و دیگری حمله انتحاری یک نفر در مرقد امام خمینی (ره) بود که فرد انتحاری خودش را منفجر کرد و آمارهای اولیه نیز از کشتن سه نفر و زخمی شدن 37 نفر دیگر حکایت داشت.

نمی توان این دو حمله را از حملات مشابهش در منچستر و لندن و نیز از تحولات بحران رو به وخامت خلیجی بین کشور قطر از یک طرف و عربستان سعودی و امارات و بحرین و مصر از طرف دیگر جدا دانست و مبالغه نکرده ایم اگر بگوییم بین آنها پیوستگی تنگاتنگی وجود دارد که سرنخ‌های آن در آینده نزدیک مشخص خواهد شد.

نکته تأمل برانگیز آن بود که داعش مسئولیت این دو حمله را در تهران به عهده گرفت و بیانیه رسمی به نقل از این گروه منتشر شد که خبرگزاری «اعماق» آن را صادر کرد و نشان از آن بود که مسئولیت آن را به عهده گرفته است. 

این در حد اطلاع ما که خبرهای این شبکه را از زمان تأسیسش به دقت پیگیری می کنیم برای نخستین بار بود که این شبکه مسئولیت چند حمله را در داخل پایتخت ایران یا هر شهر دیگری به عهده می گیرد اگرچه ما از ماهیت طائفه گرا و دشمنی شدیدش با ایران و حمله شدیدش به پیروان شیعیان یقین داریم همچنانکه این شبکه به مساجد شیعیان در عربستان و کویت نیز حمله کرده است.

نمی دانیم آیا این دو حمله در پاسخ به جنگی است که ارتش عراق مورد حمایت نیروهای بسیج  مردمی برای نابودی داعش در شهر موصل انجام می دهد و این جنگ نیز رو به پایان است و ارتش عراق در حال آزاد سازی باقیمانده مناطق تحت کنترل داعش است یا آنکه این دو حمله در پاسخ به حمله نیروهای سوریه دموکراتیک با اکثریت کُرد و مسلح و مورد حمایت آمریکاست یا آنکه پاسخ به هر دوی آنهاست؟

همچنین این را نیز نمی دانیم که  آیا بین اظهارات شاهزاده محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد عربستان در مصاحبه مشهور تلویزیونی اش که به انتقال نبرد به عمق ایران به عنوان یک ضربه پیشدستانه اشاره کرد، ارتباط مستقیم یا غیرمستقیمی وجود دارد؟

هیچ علامت و سیگنال رسمی که نشان از  وجود هر گونه رابطه‌ای بین داعش و حکومت سعودی باشد وجود ندارد بلکه چه بسا آنچه رخ می دهد برعکس است چرا که عربستان در قلب ریاض پایتخت عربستان و چند شهر دیگر مانند جده پایتخت  اقتصادی و مدینه منوره هدف چند حمله قرار گرفته است که برخی هسته‌های وابسته به آن  انجام  دادند اما قطعا بین دو طرف یعنی حکومت سعودی و داعش در حمله به ایران از منظر صرفاً طائفه ای منافع مشترکی وجود دارد به خصوص آنکه اگر این را مد نظر قرار دهیم که مذهب وهابیت یک عقیده ایدئولوژیکی است که اندیشه «داعش» بر آن استوار است.

رای الیوم نوشت بعید نمی دانیم عربستان، عامل و حامی اصلی حملات تروریستی دیروز تهران باشد و از نظر مالی و تسلیحاتی این طرح را تأمین کرده و با چراغ سبز آمریکا بوده است. بنابراین جنگ شروع شده است و راهی جز گسترش آن در بیشترین حد ممکن وجود ندارد. منطقه خلیج  فارس با دو بخش عربی و فارسی اش در آستانه یک زلزله امنیتی و نظامی بزرگی قرار گرفته است و نخستین نشانه های آن را در بحران قطر و عربستان سعودی و پیش از آن در بحران یمن دیده ایم و رویدادهای آینده نیز بزرگتر خواهد بود.


انتهای پیام/

بیشتر بخوانید:



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
حج بزرگترین زبان ابراز پیام صلح ودوستی برای همه مسلمانان واین بهترین موقعیت در د ل ظلم
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۵:۲۶ ۱۹ خرداد ۱۳۹۶
اقای teymoor اولا متن خبر چیز دیگس شما در این صفحه در مورد حج این همه متن نوشتی خیلی جای تعجب داره، دوما کسی نگفته حج تعطیل بشه در این زمان هیچ عقلانی نیست همانطور که سال قبل بنا به شرلیط و حفظ جان حجاج انجام نشد. انقدر ارمانی متن ننویسید ما داریم توی جهان واقعی زندگی میکنیم،میدانید اگر کوچکترین مساله ای پیش بیاد برای حجاج و شیطنت کنن سعودیا ما مجبور به جنگ مستقیم هستیم؟این همون چیزیه که اسرائیل میهواد جنگ مستقیم ایران با اعراب،سخنرانی رهبرو یادت رفته بعد از فاجعه منا؟کمی اندیشه کن این حرفا جاش توی کتاباس نه برای شرایط الان.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۱۳ ۱۹ خرداد ۱۳۹۶
عربستان عامل و حامی اصلی حملات تروریستی تهران است
Iran (Islamic Republic of)
teymour
۰۴:۱۰ ۱۹ خرداد ۱۳۹۶
باسلام -بعضی از دوستان از جنبه نفرت شخصی که با حکام عربستان دارند. نوشتن که. حج به چه قیمتی ؟خدمت عزیزانم عرض کنم که. مثلا حرف شماها درست. اما اگر ایرانیها به حج نرن. عربستان آدم میشه ؟؟یا ضرر میکنه ؟؟یا میگه ایرانیها ما هارو داخل آدم حساب نمیکنن که به حج نمیان ؟؟خیر.... اولا هرانسانی که خلق شده آزاده خصوصا مسلمانها که معنی اونو خوب میدونن. یعنی غیراز خدا بنده کسی نیستند. دوم اینکه حج بر مسلمانی که استطاعت مالی داره واجبه. پس واجب خدا که جزئی ازارکان اصلی دین هستش. اگربعمد یا ازروی احساسات یااعمال ضد دین و تبلیغات و نقشه های دشمن شیعیان. انجام نشه. یعنی باخدا در افتادن و آب به آسیاب وهابی ریختن یعنی خواسته اونهارو اجابت کردن یعنی خانهٔ خدارو محل ندادن و تنها گذاشتن و سپردن اون به کفار مثل قبل از بعثت حضرت رسول ص یعنی با عقل خودت به کفار بله گفتن ودر صف خواسته وبیعت اونها وایسادن یعنی پشت قضیه پایگاه نظامی زدن آمریکا توی مکه و مدینه. یعنی تخریب خانه خدا و قبر رسول ص توسط ایادی اونها (داعش)وتخریب بقیع و نعوذ باالله ایجاد کاباره و دانسینگ ومحل فسق و فجور به جای اونها. اونوقت همه میبینیم و صدامون در نمیاد. اونوقت من وتو چه جور انسانی آزاد و مسلمونی دلباخته خدا و رسول وائمه هستیم ؟؟؟به همین زودی همه چیزرو فراموش کردیم ؟عربستان دودفعه تا حالا کشتار سختی از شیعه ها رو درزمان حج براه انداخته. آدمهای مومن و خداترس بیشماری رو تا حالا نابود کرده. در گوشه گوشه دنیا دلار خرج میکنه و با نام اسلام داعشی پرورش میده. و خیلی اعمال خلاف عرف و شرع. اونوقت مینویسید. حج به چه قیمتی ؟؟؟قیمتش از سالها پیش پرداخت شده و میشه وباید بشه. تا خانهٔ ارباب و قبر رسولش ص وائمه معصومش مظلوم واقع نشه. اگه خرابشون کنن. من وتو جز مرده متحرک چیز دیگه ای نیستیم. فکر کنین بعد حرف بزنید. ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۱:۳۹ ۱۹ خرداد ۱۳۹۶
سلام دوستان مطمئن باشید که این حمله تروریستی که در کشورمان انجام شد با هماهنگی و همکاری کامل ریاض صورت گرفته وزیر خارجه عربستان در کنفرانس خبری گفته بود که هیچ یک از عوامل حمله تروریستی تهران از افراط گرایان سعودی نیستند به نظر می آید وزیرخارجه سعودی از همه چیز با خبر است چون از روی این سخنش میتوان فهمید که او از ملیت تروریست ها با خبر است همچنین سایت های خبری گفتند که او شب قبل از این حمله توئیت مشکوک، مبنی بر اینکه ایران باید به خاطر حمایت از تروریسم باید مجازات شود گذاشته بود.
ان شا الله خدا آل سعود را نابود کند و مطمئن باشید که دیر یا زود نابود میشوند ((همانطور که رهبرمون فرمودند این ها باطل هستند و نابود میشوند))
((خداوند در قرآن وعده نابودی باطل را داده است و همچنین در قرآن اشاره شده است که خدا هیچ وقت در وعده خود تخلف نمیکند)).
Iran (Islamic Republic of)
مهدی شجاعی
۲۲:۳۲ ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
سلام .
من در تعجبم ما این همه صلاح و مهمات و خصوصا جوانهای با جرات داریم چرا ما جوانهارو حمایت نمیکنید تا کشورهایی مثل اسراییل و ال سعود با خاک یکسان کنیم خدا لعنت کنه ال سعود و گروهک تروریسم دایش . باید زنده زنده گلوشونو جوید . ایشالا.... خدا قسمت کنه و اقام سید علی اجازه صادر کنه تا همه بفهمن که ما ایرانی هستیم و چیکار میتونیم انجام بدیم. اقام سید علی را دوست میدارم و بخاطرش جانم را فدا میکنم. لبیک یا سید علی.
Iran (Islamic Republic of)
آخوندی
۲۲:۱۱ ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
فقط کافیه رهبرم فرمان بده عربستان رو با خاک یکسان میکنیم .گاو شیر ده امریکا
Germany
ناشناس
۲۰:۵۲ ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
ای کاش بتونیم نگذاریم ایرانو مستقیما بکشن تو جنگهای نیابتیشون. با یکم سیاست ماهرانه میشه خودشونو انداخت بجون هم. ایران دیگه کشوری نیست که به نیابت از گشوری دیگه به جنگ مستقیم بره. مثلا امکان درگیری مستقیم ترکیه با همین توطئه گران که قبلا حامیش بودن, با تصمیم انتقال نیرو به قطر زیاد میشه. بنده فکر میکنم با یکم صبر و شکیبایی همه چیز خود بخود به نفع ایران تموم بشه, همینطور که تا بحال شده. این حرف قشنگیه که نگذاریم آموزشمون در خارج ایران تعیین بشه, نگذاریم تصمیمات سیاسیمون هم از خارج تحمیل بشه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۳ ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
خدا میگه ارزش آبروی مومن از خانی خدا بالاتره
حج به چه قیمتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
دو فقره خون آشام بیمار که واقعا چندش آورند...
این دو ابلیس خبیث را لطفا دوستان عزیز به حیوانات زبان بسته تشبیه نکنند که خدا را خوش نمی آید - نه - این ها شرافت یک موی دم حیوان را دارند و چز نفرت، نه حیوان علاقه ای به ایشان...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
چقدر ساده لوحانه است که عربستان را دوست و مسلمان بدانیم همان موقعی که حاجی ها را به رگبار و گلوله بست باید کلکش کنده میشد حالا حالا ها ما ازدست این احمقها ضربه خواهیم خورد
دوستی خاله خرسه که یادتون نرفته ان خرس احمق عربستانه
Germany
علیرضا عبادی
۱۷:۲۳ ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
رد پای آلسعود و آمریکا و اسرائیل !!!!!!!!!!!!پاهایشان را قطع می کنیم /خواهند دید چگونه تلافی در می آوریم/آل سعود منحط نابودیت نزدیک است /آلسعود فقط داره ضعیف کشی می کنه افتاده به جون کشورهای عربی کوچیک بدبخت افتاده از سوریه شروع کرد عراق یمن حالا رفته سراغ قطر بعد هم امارات بحرین کویت /ولی نمیدانه این یعنی چه //هاهاهاهاهاهاهاها/زبون نفهمه/ولک کجا داری میری یواش یواش سوزن بزنیم بهت میترکی ها /فکر کنم از یمن بریم براش از قطر بزنیمش از عمان بکوبیمیش/از عراق بترکونیمیش/ازفلسطین گلولوه باراونش کنیم تو که محاصره ی مایی این فضولیها چیه .مگس کش برقی اگه کسی داره بفرسته برای وزارت امورخارجه عربستان/بدونه آلت مرگش چه جوریه.
Iran (Islamic Republic of)
عبدالرضا
۱۷:۰۲ ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
سلام تنها راه شلیک موشک به عربستانه تا همگیشون غلاف کنند!والسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۲ ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
اگه همه دنیام محکوم کنن فایده نداره باس سعودیا محکوم کنن والا معلوم میشه کار اوناس و باس مجازات بشن
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۶:۳۴ ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
البته نابودی اسرائیل که یک غده سرطانی است و مدام ریشه می دواند در کشور های منطقه ، راه حل این موضوع است. ما باید ریشه این فساد را بزنیم و حتی اگر عربستان هم نابود شود باز این اسرائیلی ها روی یک کشور دیگر سرمایه گذاری می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
حسن از شیراز
۱۶:۲۷ ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
خدا روشکر سیاست مداران ما خیلی باهوشند .با این طنابهای پوسیده به ته چاه نمیرن. فعلا باید اوضاع سوریه و عراق آروم بشه . بعدش حساب اونا رو میرسن و بهسون گوش مالی میدهند.
Iran (Islamic Republic of)
نبی
۱۵:۱۰ ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
هیچ غلطی نمیتونن بکنن اینجا ایران سید علی هست ........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
هم اين حمله، هم حمله به مرزبانها كار ائتلاف آمريكا، اسرائيل، عربستانه. اين ماجرا ادامه داره و بايد دژ پولادى در برابر احتمال حملات تروريستى آينده ساخت. در ضمن اين كار بهترين روش براى نابودى سعوديهاست چون خودشون دارن خودشون رو نابود كنن، حمله نظامى همون چيزيه كه اسراييل و ائتلافش ميخوان نبايد تو دامشون افتاد.
مردم هم حاضرن همكارى كنن مثلا اگه لازمه در وروديهاى بازار بزرگ و جاهاى شلوغ(استاديوم) و اسيب پذير رو بازرسى بدنى بزارن و استفاده از موبايل و اينترنت در مترو مثل برخى شهرهاى اروپايى قطع بشه تا تروريستها امكان ارتباط با بيرون و بأهم هم در مترو نداشته باشن يا هر اقدام ديگرى كه لازمه.
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۴:۳۴ ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
فعلا وقت اختلاف اندازی نیست پای کشورهای اسلامی را وسط نکشید
Iran (Islamic Republic of)
جواد رنجبرزاده ابكوهي
۱۴:۱۴ ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
ايران نبايد روابط خود را با كشور هاي مسلمان تيره نگهدارد هيچكدام از انها دشمنان ما نيستند. همه با فرهنگه هايي كمي متفاوت برادران ديني ما هستند
دشمنان ما امريكا و اسرائيل هستند. عربستان سعودي دانه ايست در دامي كه اسرائيل با تكنولوژي امريكا براي ما پهن كرده است و ميخواهند بين ما و اعراب و حتي بين خود أعراب. تفرقه ايجاد كنند. بخدا قسم مادر كمتر از يك هفته ميتوانيم دوستي خود را با سعودي ها برقرار كنيم.
من يك عامي كم سواد هستم فقها و قران شناسان ما توجه نمايند: واعتصمو .......ولا تفرقو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
مگه ماگفتیم با ملت عرب دشمنی داریم ؟؟؟؟؟؟؟؟
منظور حکومت لعین سعودی ه
که ملعبه دست اوناشده
ماهیچ مشکلی باهیچ ملتی نداریم
فقط حاکمان
Iran (Islamic Republic of)
ایراتی
۱۳:۵۵ ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
ای ال سقوط سقوطی اگر سید علی فرمان دهد زنو بچهایت را به عزایت مینشانیم عکست شبیه کفتاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
بدبخت زنا ها بچه ها
همیشه درگیر مسایل فتنه هابودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
ما برای نابودی آل سعود نیازی به جنگ نداریم این عمل را با هوش بی نظیر ایرانی رهبری خواهیم کرد هر چه آل سعود دست و پا بزنند و در حال احتضار بمانند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
نفرین بر این پیر کفتار سعودی
United States of America
ناشناس
۱۲:۵۸ ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
فراموش نشه همش زیر سر اسرائیله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۳ ۱۹ خرداد ۱۳۹۶
حرف دله ما رو زدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
طبيعيه وقتي ما آزمايشات موشكي و صنعت هسته و پرتاب ماهواره و در كل همه چيز را تعطيل كرديم و سعوديها حيوان صفت آدم حاسب كرديم آنها پر رو مي شند
بابد جواب داندان شكني به عربستان بدهيم تا عبرتي براي تمامي اعراب خائن و اسلام فروش باشد
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۲:۱۵ ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
مواظب باشید با اخبارشون جو گیر و هدایتتون نکنند .کار خود و برداشت خود را انجام دهید .کاری که درسته ...ممکنه در کل قصدشون پرتاب توپ در زمین شما باشه همونی که عربستان گفت ...شما هم باید با زیرکی توپ را پرتاب کنی اونطرف ...یمن .سوریه عراق قطر امارات اردن حماس لبنان شیعه های عربستان بحرین و...اصلا لازم به درگیری مستقیم نیست .بعد از حج انشالا .
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۲:۰۹ ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
باسلام
ضمن تسلیت به تمامی خانواده های شهدا این حادثه و درود به روان پاک آنها


درهرکوی و خیابانی که درکشور ما نگاه می کنید اسم یک شهید است علت چیست ؟ جنگ هشت ساله با رهبری آمریکا و اسرائیل به ملت ما تحمیل شد
این جنگ با پول های میلیاردی بادآورده نفت آل سقوط بود و صدام را تا بن دندان مسلح کردن او کسی نبود جز عربستان . این شهدا و شهدای جنگ تحمیلی می توانستن آلان پیش ما باشند دست عربستان به خون تمامی شهدا ما آلوده است ضربه ای که اایشان به ما زده حتی اسرائیل هم نزده است
کلام آخر به عربستان اینکه ما کینه وعقده قرن ها زیادی در قلب خودمان داریم و هرگز نه فراموش می کنیم و نه از انتقام آنها دست خواهیم کشید منتظر آن روز هستیم انشالله انتقام انرا خواهیم گرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
سعودی وهابی ملعون ام الداعش . امریکا پدر و عربستان مادر ... این فرزند نامشروعن .
Iran (Islamic Republic of)
اریا
۱۱:۵۳ ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
ضمن عرض تسلیت به خانواده های این حمله کور تروریستی وطلب مغفرت برای این شهدا باید بگویم از نهادهای امنیتی بیشتر از این انتظار می رود که چند مهاجم به عمق تهران و مکان حساس نفوذ نکنند ان شا الله جواب قاطعی به مزدوران عربستان داده شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
تشریف ببرید زیارت خانه ی خدا!!!!!
از ماست که بر ماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
تشریف ببرید زیارت خانه ی خدا!!!!!
از ماست که بر ماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
جنگ ایران وعربستان همان چیزیه که کشورهای ابرقدرت میخواهند.تلافی میکنیم ولی نه اونجوری که ابرقدرتها می خواهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
سعودیها ابله تر از این تحلیلها هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
لعنت بر هرچه ال سقوط
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
تو اين عكس مثل سگ صاحبشا نگاه ميكنه.سگ سعودي
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۱:۵۹ ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
واقعا ...دقت کنید ترامپ اشاره میکنه.. میگه بگیرش سگ با وفای من....
آخرین اخبار