وقتی سلامت انسان کپک می‌زند!

کره زمین مملوء از موجودات زنده میکروسکوپی و ذره بینی است که می توانند خطری جدی برای سلامتی افرادی باشند که به برخی از آنها آلرژی و حساسیت دارند به همین دلیل باید راهکارهای مراقبت از سلامت بدن را آموخت.

وقتی سلامت انسان کپک می‌زند!به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ رطوبت یکی از عوامل اصلی بروز کپک و قارچ بین موجودات زنده در دنیا است، برخی از انواع کپک ها به شدت برای سلامت انسان ها مضر هستند و می توانند باعث واکنش های آلرژیک شدید شوند، افرادی که مبتلا به آلرژی های تنفسی و یا حتی پوستی هستند باید حتی الامکان از مجاورت با عوامل تحریک کننده آلرژی از جمله قارچ ها، هاگ کپک ها و گرده های گل ها خودداری کنند.

از جمله عوارضی که قرار گرفتن در معرض کپک و قارچ ها می تواند در افراد ایجاد کند می توان موارد زیرر ا نام برد:

گرفتگی بینی، سوزش گلو، سرفه یا خس خس سینه، سوزش چشم، تاری دید، گلو درد، سرفه مزمن ،راش پوستی ، واکنش شدید سیستم ایمنی بدن افراد مبتلا به آلرژی ، تشدید علائم آسم در افراد مبتلا به آسم و بروز بیماری مزمن ریوی در برخی افراد از جمله  بیماری انسدادی ریه همگی می تواند به خاطر استشمام و در معرض هاگ قارچ و کپک قرار گرفتن ایجاد شود. 

 کارشناسان برای جلوگیری از ایجاد مشکلات سلامتی در ارتباط با قارچ ها و کپک ها به افراد توصیه های زیر را می کنند:

لولای درب و پنجره ها را به طور دائم تمیز کنید تا مانع از ورود گرد وخاک و آلودگی به محیط خانه شوید، درون خانه به طور منظم گردگیری ونظافت با وسایل دارای فیلتر انجام دهید تا از رشد میکروب وقارچ جلوگیری کنید.

فضای درون حمام و سرویس بهداشتی را به طور منظم نظافت کنید زیرا این قسمت از خانه به دلیل فضای مرطوب خود بسیار مستعد رشد قارچ و کپک ها هستند.

پس از ورود به منزل بویژه در فصل بهار حتماً استحمام کرده کلیه البسه خود را عوض کنید، در صورت وجود علائم فوق و حساسیت به پزشک متخصص مراجعه کرده تا با تشخیص دقیق نوع آلرژی بتواند راهنمایی ها و روش های درمانی لازم را به شما معرفی کند.

منبع: medicinenet

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار