لرستان؛

شناسایی مناطق 16 گانه بحرانی در شهرستان کوهدشت

فرماندار کوهدشت از شناسایی مناطق 16 گانه بحرانی دراین شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ فردی بیرانوند با تاکید بر لزوم آمادگی همه دستگاه‌ها از ظرفیت‌های خود در مواقع بحران و آتش‌سوزی در جنگل‌هاگفت: با توجه به شناسایی مناطق 16گانه بحرانی در شهرستان کوهدشت به نظر می‌رسد باید دیده‌بان داشته باشد تا در اسرع وقت به مدیریت بحران اطلاع‌رسانی کنند.
 
وی افزود: پیشنهاد می‌شود دهیاری‌ها و بخشداری‌ها نسبت به برگزاری کلاس‌های آموزشی اقدام و اکیپ‌های مردمی جهت هرگونه مقابله احتمالی با حریق تشکیل کنند.
 
فرماندار کوهدشت گفت: با توجه به پراکندگی‌های شهرستان کوهدشت از منابع طبیعی و ستاد بحران استان، خواستار اختصاص یک فروند بالگرد به این شهرستان شد.
 
همچنین حجت الاسلام طهماسبی امام جمعه شهرستان کوهدشت در این جلسه ضمن اشاره به اهمیت جنگل‌ها و مراتع به عنوان  سرمایه و امانت الهی در دست بشرافزود: این سرمایه‌های طبیعی موهبتی بزرگ است که خداوند متعال به بشر ارزانی داشته تا در تمامی ادوار تاریخ با عمران و آبادانی زمین، همه انسان‌ها و موجودات از آن بهره‌مند باشند.
 
وی گفت: قرآن کریم در آموزه‌های خود ضمن یادآوری این مطلب، بر مصونیت طبیعت و منابع طبیعی و تعادل زیست محیطی از هرگونه تجاوز و تعدی تأکید ورزیده است و بر این اساس، تجاوز و تعدی به طبیعت را فساد در زمین دانسته که عذاب اخروی و مسئولیت دنیوی را در پی خواهد داشت.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.