آژانس دفاع موشکی آمریکا: دستاوردهای موشکی کره شمالی به شدت نگران کننده است

جیمز سیرینگ گفت دستاوردهای تکنولوژیکی در برنامه موشکی بالستیک کره شمالی به شدت وی را نگران کرده است.

آژانس دفاع موشکی آمریکا: دستاوردهای موشکی کره شمالی به شدت نگران کننده استبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، دریادار جیمز سیرینگ -- رئیس آژانس دفاع موشکی آمریکا -- گفت دستاوردهای تکنولوژیکی در برنامه موشکی بالستیک کره شمالی که طی شش ماه گذشته به نمایش گذاشته شده به شدت وی را نگران کرده است.

سیرینگ در اظهاراتی در کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا افزود آژانس وی وظیفه دارد تصور کند کره شمالی امروز می تواند با موشک بالستیک قاره پیما با قابلیت حمل کلاهک هسته ای، آمریکا را هدف قرار دهد.

وی تصریح کرد: «من به هیچ وجه نمی گویم خیال ما از این تهدید آسوده است. بلکه می گویم ما این تهدید را به گونه ای در نظر داریم که گویی امروز ممکن است اتفاق بیفتد.»

سیرینگ گفت: «دستاوردهای شش ماه گذشته کره شمالی در ارتباط با فناوری موشک های بالستیک، من و دیگران را به شدت نگران کرده است. ما باید تصور کنیم کره شمالی همین امروز می تواند آمریکا را با یک فروند موشک بالستیک قاره پیما با قابلیت حمل کلاهک هسته ای هدف قرار دهد.»

کره شمالی از آغاز سال گذشته تاکنون دهها آزمایش موشکی انجام داده است. چهارمین و پنجمین آزمایش هسته ای کره شمالی نیز سال گذشته انجام شد.

کره شمالی اعلام کرده در تلاش برای ساخت یک موشک بالستیک قاره پیما با قابلیت حمل کلاهک هسته ای است که بتواند خاک آمریکا را هدف قرار دهد.

کارشناسان موشکی می گویند کره شمالی ممکن است به زودی نخستین موشک بالستیک قاره پیما خود را آزمایش کند اما با این حال معتقدند کره شمالی دست‌کم تا سال 2020 زمان نیاز دارد تا بتواند به یک موشک بالستیک قاره پیما عملیاتی با کلاهک هسته ای دست یابد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار