قزوین؛

ضرورت فرهنگ سازی در حوزه محیط زیست

نماینده ولی فقیه در استان بر فرهنگ سازی در حوزه محیط زیست تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در دیدار با  کارکنان اداره کل حفاظت محیط زیست گفت : توجه به مبانی فقهی حفاظت از محیط زیست در کاهش آسیب‌های این حوزه مؤثر است و باید از ظرفیت تربیون‌ های نماز جمعه برای فرهنگ‌سازی در این حوزه استفاده شود.
 
وی، گفت: برخی‌ ها نباید  از قدرت و نفوذ خود برای آسیب زدن به منابع طبیعی استفاده کنند و باید با جدیت در مقابل آن‌ها ایستاد.
 
امام جمعه قزوین با تأکید بر جلوگیری از منشأهای استانی ریزگردها، گفت: ریزگردها بحران بسیار جدی محسوب می‌شوند که از سه کانون استانی، ملی و فراملی به وجود می‌آیند.
 
نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه ریزگردها خطرات بسیاری برای سلامت مردم و محیط زیست به همراه دارد، افزود:  آن بخش از ریزگردها که منشأ استانی دارد، باید با تلاش متولیان امر و متولیان فرهنگی برطرف شود.
 
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با تأکید بر اینکه باید نگاه فقهیِ حرام و حلال در حوزه محیط زیست بسیار جدی گرفته شود، افزود: قوانین حوزه محیط زیست باید منطبق با حساسیت هایی باشد که در حوزه فقهی و اسلامی وجود دارد.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.