کرمان؛

اعطای تسهیلات به تعاونی های فعال

به تعاونی های فعال تسهیلات ارزان قیمت 4تا 7درصد اعطامی شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، مسئول توسعه تعاونی های اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمان امروزدر جلسه کارگروه اشتغال و تولید شهرستان بافت ، گفت:یکی از راههای توسعه و افزایش ظرفیت اقتصادی شهرها ،توجه به تعاونی ها و رشدو توسعه آنهاست .
روح الله اکبر ی گفت : با توجه به اینکه برای افزایش میزان اشتغال و تولید یکی از راهکارهای اساسی تشکیل تعاونی های گسترده تولیدی است ، تعاونی های تامین نیاز و تعاونی های تولیدی دو طرح پیشنهادی وزارت تعاون در سال 95 بوده است که خوشسبختانه این موضوع در شهرستان بافت به خوبی انجام و به مرحله اجرا رسیده است .
وی با اشاره به اینکه راه اندازی تعاونی در بخش کشاورزی به ویژه در ایجاد گلخانه ها مهمترین اولویت این اداره کل است گفت: کاهش 40درصدی هزینه ها برای صاحبان طرح های گلخانه ای مهمترین ویژگی راه اندازی این گونه طرح هاست .
وی همچنین با بیان اینکه شهرستان بافت اکنون بیشترین تعاونی را با 180 مورد به ثبت و تولید رسانده است گفت:با پیشنهاد وزات تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان بافت به تنها تعاون شهر ، جنوب شرق کشور تبدیل خواهد شد.
وی همچنین از ارائه تسهیلات ارزان قیمت 4تا 7درصدی به صاحبان تعاونی ها به زودی خبرداد.
 فرماندار بافت نیز در این جلسه با بیان اینکه شهرستان بافت با تشکیل و راه اندازی 5طرح فراگیر ملی تعاونی تولیدی موفق به کسب رتبه برتر استان در بین 23مرکز شده است گفت :تشکیل تعاونی برتر گردشگری خبر با 280عضو،تعاونی توسعه عمران با 400عضو و سرمایه سه میلیارد و 690میلیون ریالی به عنوان اولین طرح های تولیدی و توسعه ای جنوب شرق کشور هستند که توانسته اند تا کنون بیش از80شغل راایجاد نمایند.
فتحعلی حمزه جواران افزود:راه اندازی تعاونی های راکد،تعین تکلیف سرمایه موجود،بررسی علل عدم پیشرفت و توسعه تعاونی های شهرستان باید دردستور جدی قرار گیرد .وی تعیین تکلیف و واگذاری طرح تعاونی نیمه فعال مرکز تحقیقاتی بز کرک راینی را از اولویت های این ستاد در سال جاری عنوان کرد.
فرماندار همچنین از تشکیل 5تعاونی فعال در بخش گردشگری نیز خبر دادو گفت :در بخش گردشگری و توسعه آن، تعاونی ها تا کنون توانسته اند برای 40نفر دیگر به طور مسقیم ایجاد شغل نمایند .
وی همچنین راه اندازی 41طرح مشاغل خانگی با تسهیلات 40میلیون ریالی از دییگر اقدامات مهم کارگروه توسعه اشتغال و تولید شهرستان عنوان کرد.
شهرستان بافت با دارا بودن 180تعاونی فعال بیشترین سهم تعاونی های استان و رتبه برتر در بین 23شهرستان را داراست که به زودی به عنوان تنهاترین و اولین تعاون شهر جنوبشرق کشور از سوی وزارت تعاون و رفاه اجتماعی معرفی خواهد شد. 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار