دلایل اهمیت اعطای امتیاز یا فرانشیز شرکت

اعطای فرانشیز یا فروش حق استفاده از نام تجاری شرکت اصلی برای مدت معلوم، یک روش مناسب برای کسب‌وکار جدید است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، موفقیت تأمین مالی جمعی، بسیاری از مؤسسان شرکت‌ها را بر آن داشته است که سراغ کارهایی بروند که آزمایش نشده است و ریسک بالایی دارد. در چند سال گذشته بسیاری از این کسب‌وکارها به علت سود بسیار پایین ورشکست شده‌اند. چرا امروزه کارآفرینان به‌جای اینکه تصمیم بگیرند در چه صنعتی فعالیت کنند، به این فکر نمی‌کنند که ساختار شرکت خود را چطور بچینند.

دلایل اهمیت اعطای امتیاز یا فرانشیز شرکت

خیلی از افراد سریعا حساب می‌کنند که چطور می‌توانند کسب‌و‌کار خود را گسترش دهند و کیفیت خود را نیز حفظ کنند. ترکیبی از نیروهای بازار، باعث شده است که در حال حاضر، بیش از هر زمان دیگری به این موضوع در کسب‌وکار فکر کنیم. فروش فرانشیز در واقع واگذاری استفاده از نام تجاری یک شرکت، به فرد یا شرکت دیگری است. این افراد در واقع توسعه‌دهنده کسب و کار شرکت اصلی هستند و باید کسب و کار را بر اساس استانداردهای شرکت اصلی به جلو ببرند. خرید حق استفاده از نام تجاری شرکت اصلی (Franchise) معمولا شامل قراردادهای سالانه یا چندساله می‌شود.

دلایل اهمیت اعطای امتیاز یا فرانشیز شرکت

 بسیاری از برندهای مطرح جهان نظیر مک‌دونالد، پیتزا هات، کی‌اف‌سی و ... از این مدل توسعه تجاری استفاده حداکثری می‌برند. البته این مقوله شامل تمام صنایع نمی‌شود؛ ولی در فعالیتی که در آن یک محصول یا سرویس به‌صورت محلی باید عرضه شود، یکی از مؤثرترین راهکارها است. کارآفرین باید کمی به عقب برگردد و با خود صادق باشد و به درون خود نگاه کند تا ببیند چیزی که او طلب می‌کند چیست.

منبع:زومیت

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار