اردبیل؛

وجود 630 نفر محکوم مالی غیرعمد در زندان‌های اردبیل

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و نائب رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان گفت: 630نفر محکوم مالی غیرعمد در زندان‌های استان اردبیل به سر می برند .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، یوسف خدادادی افزود: ستاد دیه یک ستاد مردمی غیرانتفاعی خداپسندانه و خیرخواهانهاست که بر اساس وظیفه دینی، شرعی، اخلاقیو انسانی تشکیل شده است و از حدود 20 سال قبل این ستاد به صورت فعال کار خود در سطح کشور آغاز کرده است.

وی گفت: کمک به زندانیان و محکومان مالی غیرعمد که نیازمند و مستحق کمک هستندتوسط ستاد دیه انجام می‌شود که بسیاری از محکومان مالی غیرعمد کهدر زندان‌هابه سر می‌برند به دلیل عدم پرداخت اجاره‌بها، تصادف و یا اختلافات خانوادگی مثل پرداخت مهریه راهی زندان شده‌اند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بیان کرد: اینافراد مجرم و یا بزهکار نیستند بلکه از بد حادثه بدهکار مالیشده و توان پرداخت آن را ندارند که متاسفانه طبق قانون این افراد به زندان معرفی می‌شوند و خود محیط زندان و مجرمانی که در زندان‌ها هستند سبب می‌شود کهاین افراددر معرض آسیبقرار گرفته و به دلیل معاشرت با مجرمان بزهکار و یا خلافکارشوند.

خدادادی گفت: علاوه بر خود فرد زندانی خانواده‌های این زندانیان نیز به دلیل نبود سرپرست در معرض آسیب قرار می‌گیرند که اصلی‌ترین فعالیت ستاد دیه کمک به این گونه افراد بوده و خیران نقش بسیار اساسی در تامین محکومیت مالی آنها دارند.

وی تصریح کرد: از زمان شروع به کار ستاد دیه در سطح کشور تا به امروز بیش از 100 هزار نفر زندانی بدهکار و محکوم مالی غیرعمد از زندانها آزاد شده و در استان اردبیل نیز این آمار بیش از 4 هزار نفر است که توسط ستاد دیه و خیارن محق شده و این نشان از انسان دوستی خیران استان اردبیل در کمک به مجحکومان مالی غیرعمد است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان افزود: در حال‌حاضر 630 نفر محکوم مالی غیرعمد در زندانهای استان با محکومیت مالی 90 میلیارد تومان در انتظار آزادی به سر می‌برند که امیدواریم خیران استان اردبیل در جشن گلریزان امسال بتوانند مساعدتهای مناسبیبرای آزادسازی آنها انجام دهند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.