رشد ۷۴ درصدی تعداد رام قطارهای باری مسیر زاهدان به پاکستان

تعداد رام قطارهای باری مسیر زاهدان به پاکستان افزایش پیدا کرده است.

 رشد 74 درصدی تعداد رام قطارهاي باري مسیر زاهدان به پاکستانبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان 

مدیرکل راه آهن جنوب شرق از ورود قطار باری پاكستانی به سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: تعداد رام قطارهای باری در دو ماهه ابتدای سال ۹۶ نسبت به مشابه سال گذشته ۷۴ درصد افزایش داشته است.

مجید ارجونی افزود: در دو ماهه سال جاری تعداد ۲۶ رام قطار باری به صورت رفت و برگشت از مرز تفتان وارد خاك كشورمان و ایستگاه زاهدان شده اند.

وی بیان كرد: در دوماهه اول سال جاری با افزایش ۴۲۷ درصدی ۶۳۰۲ تن صادرات، در بخش واردات با افزایش ۷۶ درصدی ۴۳۰۱ تن و با افزایش ۵۴۲ درصدی ۳۳۰۷ تن ترانزیت كالا را داشته ایم.

وی ادامه داد: كالاهای صادراتی شامل قیر، سیمان، گوگرد و فوتس اویل است.

مدیركل راه آهن جنوب شرق گفت: كالای های ترانزیتی شامل گوگرد و محصولات غذایی مانند سیب زمنی و كالاهای وارداتی شامل برنج خوراكی است.

وی اضافه كرد: جمهوری اسلامی ایران برای تشویق تجار و بازرگانانی كه در این مسیر به تجارت می پردازند جهت حمل ترانزیت گوگرد ۴۰ درصد تخفیف و برای كود شیمیایی ۳۵ درصد تخفیف در نظر گرفته است.

وی گفت: همچنین به جهت حمایت از حمل و نقل ریل و حمایت از تجار و بازرگانان و رقابت حمل بار ریل و جاده برای بارهای صادراتی از زاهدان به میرجاوه تخفیف 37.3 درصدی در نظر گرفته شده است و همچنین كشور پاكستان نیز كرایه حمل را از میرجاوه به كویته از ۱۲۰۰ روپیه در هر تن به ۸۰۰ روپیه كاهش داده است.

وی افزود: همچنین برای بار های وارداتی از ۱۳۰۰ روپیه در هر تن به ۹۰۰ روپیه تخفیف در نظر گرفته است.

ارجونی تصریح كرد: در حال حاضر كرایه حمل هر تن بار از زاهدان به میرجاوه و میل ۷۲ از طریق ریل ۸ برابر كمتر از جاده است.

 
انتهای پیام/گ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار