لرستان؛

پلمپ خط توليد يك واحد صنعتي در بروجرد

رئیس اداره استاندارد شهرستان بروجرد گفت: خط توليد يك واحد صنعتي فعال در زمینه مصالح ساختماني غير استاندارد در این شهرستان پلمب شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ عنایت شرفی اظهار کرد: این کارخانه صنعتی در زمینه تولید بلوک‎های سقفی منبسط شونده پلی استایرن (فوم) فعالیت داشته که به دلیل نداشتن پروانه کاربرد علامت استاندارد و اقدام به تولید و توزیع محصول بی‎‎کیفیت پلمب شده است.
 
وی خاطر نشان کرد: خط تولید این واحد تولیدی تا زمان رفع نواقص و دریافت پروانه استاندارد پلمب باقی خواهد ماند.
 
رییس اداره استاندارد شهرستان بروجرد پلمب خط تولید این واحد صنعتی را اقدامی در راستای کنترل کیفیت مصالح ساختمانی شهرستان عنوان و تاکید کرد: این واحد قبلا نیز چندین بار به مراجع قضایی معرفی گردید و اخیرأ به منظور جلوگیری از تضییع حقوق مصرف‎‎کنندگان از ادامه تولید آن جلوگیری شد.
 
شرفی با اشاره به اینکه مصالح ساختمانی مشمول مقررات استاندارد اجباری هستند، عنوان کرد: بر اساس ماده 9 قانون سازمان ملی استاندارد، تولید کالاهای مشمول بدون علامت استاندارد ممنوع بوده و برابر قانون با متخلفان برخورد قانونی صورت می‎گیرد.
 
وی با تاکید بر اینکه استانداردسازی مصالح ساختمانی نقش مهمی در حفظ ایمنی و سلامت جامعه ایفا می‎کند، ادامه داد: توجه به زلزله‎خیز بودن شهرستان بروجرد، تولید و استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد و دارای کیفیت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و می‎تواند، نقش موثری در کاهش خسارت‎های ناشی از حوادث غیر مترقبه داشته باشد.
 
رییس اداره استاندارد شهرستان بروجرد گفت: با توجه به اهمیت موضوع استانداردسازی مصالح ساختمانی کار نظارت بر واحدهای تولیدکننده اینگونه کالاها به مراتب انجام می‎شود.
 
انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.