ربیعی در نشست تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد مطرح کرد؛

فروش سهام بانک رفاه به بازنشستگان تامین اجتماعی/ کانون روزنامه نگاران تا اواخر هفته ثبت می‌شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حضور مثلث جامعه، تشکل‌ها و دولت موجب پیشرفت دولت روحانی است.

کانون روزنامه نگاران تا اواخر هفته ثبت می‌شود/مثلث جامعه، تشکل‌ها و دولت رمز موفقیت دولت روحانیبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد وزارت کار که امروز (سه شنبه) برگزار شد، با بیان اینکه حضور مردم در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری نشان از جاری بودن عقلانیت در کشور داشت، گفت: انتخابات اخیر نشان داد که مردم در سایه تدبیر و عقلانیت به دنبال بهبود زندگی خود هستند.

وی با تاکید بر اینکه بِه انتخاب تمامی آنان که چه در انتخابات شرکت کردند و یا نکردند احترام می‌گذاریم، مطرح کرد: آنچه که مسلم است عقلانیت، سخت کوشی و اجماع و مدارا نتیجه حضور پرشور مردم در انتخابات اخیر است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بداخلاقی هایی که در انتخابات انجام شد اشاره و مطرح کرد: متهم کردن، ورود به حریم خصوصی بداخلاقی هایی بود که در دوران انتخابات شاهد بودیم و امیدوارم با پایان یافتن آن دوره رفتارهای ناشایست هم به اتمام رسیده و به چهار سال دیگر تسری پیدا نکند.

ربیعی با اشاره به اینکه فقر، بیکاری و اشتغال ٣ موضوع مهم مذاکرات در ایام انتخابات بود که میان نامزدهای انتخاباتی مطرح شد، تصریح کرد: موضوعات مطرح شده به قدری شیرین و پر اهمیت بودند که من این موضوع را یک برکت برای دولت فعلی می‌دانم.

وی با تاکید بر اینکه رای مردم را باید در ذیل عقلانیت و اخلاق دنبال کنیم، گفت: باید تلاش کنیم در سال‌های پیش رو فقر را محو کرده و نابرابری‌های موجود در میان بازنشسته‌ها را کاهش دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود:‌ ای کاش امروز سازمانی مردم‌نهاد برای رفع بیکاری در کشور وجود داشت تا می‌توانستیم با همکاری یکدیگر این معضل را رفع و در سایه عقلانیت، اجماع و اخلاق بیکاری را در کشور محو می‌کردیم.

ربیعی با تأکید بر اینکه اگر امروزه رفاه را از یک سیستم صدقه‌ای به یک توانمندسازی تبدیل کنیم موفق عمل کرده‌ایم، اظهار داشت: باید تلاش کنیم خود را کوچک و جامعه را بزرگ کنیم.

وی با اشاره به وجود مشکلات اجتماعی متعدد در جامعه همچون کودکان کار، بیان کرد: تداوم حیات اجتماعی جامعه بازنشستگان هستند، ما در دولت تلاش کرده ایم شیبی که اکنون در این حوزه وجود دارد را رفع کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه ٦٥ درصد شکاف در حوزه بازنشستگان وجود دارد، افزود: در تامین اجتماعی از انبار آن دفاع کردیم، بیایید برای کاری که این بار دولت نکرده است از آن تشکر کنید، در دولت یازدهم اجازه ندادیم دزدی شود و اموال کارگر و بازنشسته را حفظ کردیم.

ربیعی اقداماتی را که تاکنون در حوزه‌های رفاهی انجام شده است کوتاه، اما با برنامه‌ریزی بلند مدت دانست و تصریح کرد: در آینده‌ای نزدیک سهام بانک رفاه و سرریز هولدینگ‌ها را با بازنشستگان واگذار خواهیم کرد، همچنین طرح بیمه ملت را که تاکنون پیشرفته است با جدیت بیشتری دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه طی طرحی سهم جامعه مدنی را به اندازه دولت کردیم و هم اکنون به مجلس ارائه داده‌ایم، گفت: با تمامی اقدامات انجام شده به دنبال قانون نداری در کشور هستیم.

به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کانون روزنامه نگاران در اواخر هفته ثبت می‌شود.

ربیعی با بیان اینکه شاهد افزایش ٥٥٥ درصدی تشکل‌ها در کشور هستیم، بیان کرد: در کار سلامت مردم غیر سیاسی عمل کنیم، باید گردش نخبگان انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه اگر بخواهیم دولت موفقی داشته باشیم، باید یک مثلث کاری تشکیل شود، تصریح کرد: حضور مثلث جامعه، تشکل‌ها و دولت موجب پیشرفت دولت روحانی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه توجه به رنج و غم مردم بسیار مهم و ارزشمند است، تصریح کرد: اگر به دنبال رفاه مردم هستیم، باید نهادهای مدنی به جامعه مدتی تبدیل شود که این موضوع منجر به افزایش مسئولیت اجتماعی در کشور می‌شود.

ربیعی با تاکید بر اینکه تشکل‌ها به عنوان راه بی بدیل موفقیت کشور هستند، افزود: تشکل‌ها باید در سیاست‌ها قدرت بگیرند، جای دولت خادم و مخدوم نباید تغییر کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه نشست تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد وزارت کار، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه دغدغه مردم به عنوان شرکای دولت در تصمیم‌گیری‌ها مهم است، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین مکان‌هایی که حضور شرکای اجتماعی امری ضروری محسوب می‌شود در حوزه صندوق‌های اجتماعی است.

وی با بیان اینکه با بررسی صندوق‌های بازنشستگی متوجه شدیم که این موضوع آن طور که باید شایسته و بایسته نیست، مطرح کرد: هم اکنون با بررسی‌های انجام شده به منظور رفع مشکلات موجود هیات امنایی یک جمع ٩ نفره را تشکیل داده‌ایم.

به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی این وزارت خانه تغییراتی را در لایحه إرسالی به مجلس ایجاد کرد که بر مبنای آن در ترکیب هیات امنای تشکل‌ها یک ترکیب ثابت دولتی وجود دارد به عنوان مثال شرکای اجتماعی هر صندوق بنا بر درخواست اعضا، سهمی همانند دولت پیدا می‌کنند.

ربیعی ادامه داد: بر اساس این طرح که در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی مطرح شده است، سهم کارگر و کارفرما به ۶ نفر افزایش پیدا می‌کند و به زودی این لایحه در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در صندوق توسعه عشایر، عشایر به عنوان شرکای اجتماعی در صندوق فعالیت می‌کنند که همین موضوع را در تمامی صندوق‌ها تعمیم خواهیم داد.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در حوزه بهزیستی تشکل‌های متعددی وجود دارد، مطرح کرد: تشکل هایی که هم اکنون در حوزه‌های آسیب‌های اجتماعی در کشور وجود دارد بسیار مطلوب فعالیت کرده‌اند.

ربیعی افزود: در تلاش هستیم تشکل‌های مهم در سیاست گذاری‌های اساسی با حق رأی شرکت کنند که این موضوع نیازی به وضع قانون ندارد و یک آیین‌نامه داخلی است که حتی با امضای من هم جاری می‌شود که با تحقق این موضوع سهم نهادهای مدنی و نظارت‌هایشان در امور دولتی را افزایش خواهیم داد و در نهایت امیدواریم این امر در دولت سیزدهم هم ادامه داشته باشد.

انتهاى پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار