کرمانشاه؛

منطقه ويژه اقتصادی اورامانات برای كل استان تاثيرگذار است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گفت: اجرای طرح منطقه ويژه اقتصادی اورامانات كل استان را تحت تاثير قرار می دهد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛رضا رحيمي در جلسه كارگروه اقتصادي استان افزود: مديريت ارشد استان با جديت به دنبال اجراي طرح منطقه ويژه اقتصادي اورامانات با هدف كمك به توسعه صادرات و كسب و كار و رونق اقتصادي در استان است.

وی با تاكيد بر پيگيري مستمر دستگاه هاي ذيربط براي اجراي سريعتر اين طرح گفت: منطقه ويژه اقتصادي اورامانات فقط مختص اين منطقه نيست بلكه كل استان را تحت تاثير قرار مي دهد و در اين طرح در نظر داريم تا به توسعه صادرات و تجارت در استان براي توسعه رونق اقتصادي كمك شود.

وي بيان داشت: بايد محل اجراي اين طرح در منطقه اورامانات به وسعت 200 هكتار سريعاً در اراضي منابع طبيعي مشخص و مجوزهاي لازم براي اجراي آن مانند تامين آب ، محيط زيست و نحوه تامين منابع مالي آن از سوي دستگاه هاي ذيربط پيگيري شود و تمامي دستگاه ها در اين راستا وظيفه مهمي به عهده دارند.

وي تاكيد كرد: با اجراي اين طرح، اين منطقه به منطقه تجاري و مبادلاتي تبديل خواهد شد و اين كار بسيار مهم و ارزشمندي است كه تمامي دستگاه هاي ذيربط بايد نهايت همكاري و تلاش خود را براي اجراي آن بكار گيرند.

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري تصريح كرد: ضرورت دارد كه تجارب كسب شده در اجراي طرح در منطقه آزاد قصرشيرين و منطقه ويژه اقتصادي اسلام آباد براي منطقه ويژه اقتصادي اورامانات نيز مورد استفاده قرار گيرد و با يك همكاري خوب و مناسب روند اجرايي اين طرح تسريع گردد.

وي همچنين خواستار انجام هماهنگي لازم از سوي شركت گاز استان براي انتقال گاز به واحدهاي صنعتي و كشاورزي براي رونق بخشي بيشتر به طرح هاي توليدي شد و گفت: بسياري از واحدهاي توليدي در سنوات گذشته به دليل افزايش يك مرتبه حامل هاي انرژي با مشكلات زيادي از جمله ركود و عدم فعاليت مواجه شدند اما دولت تدبير و اميد با يك برنامه ريزي ويژه قصد كمك به واحدهاي توليدي با اختصاص 240 ميليون تومان براي انتقال گاز به هر بنگاه اقتصادي به صورت يارانه اي دارد كه ما بايد در استان از اين فرصت استفاده كنيم.

مهندس رحيمي بيان داشت: براي خارج شدن بسياري از واحدها از ركود به دليل گران شدن حامل هاي انرژي در سنوات قبل بايد شركت گاز استان با ديگر دستگاه هاي ذيربط نسبت به تسريع در اجراي اين طرح كه با عنايت دولت يازدهم ايجاد شده اقدام كنند و 476 واحد از طرح هاي توليدي در استان از اين طرح بهره مند شوند و اين طرح تا 76 طرح توليدي افزايش پيدا كند.

وي گفت: با توجه به مشكلات استان در بحث بيكاري دستگاه هاي ذيربط موظف به شناسايي طرح هاي توليدي اولويت دار براي استفاده از اين طرح دولت هستند لذا نبايد هيچ كوتاهي در اين زمينه صورت گيرد.

وي بيان داشت: بايد ظرف مدت يك هفته اين موضوع به صورت كامل در استان مشخص شود و شركت گاز استان در اين زمينه وظيفه مهمي به عهده دارد.

وي در پايان تاكيد كرد: همه بايد به افزايش توليد و رونق اقتصادي در راستاي اشتغالزايي و رفع مشكل بيكاري كمك كنيم و هر دستگاهي نهايت اهتمام خود را در اين زمينه بكار گيرد.

 
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار