شهرکرد؛

کمک ۷۰۰ میلیون ریالی به طرح‌های هتل‌سازی

در سال گذشته، ۷۰۰ میلیون ریال در قالب یارانه سود تسهیلات به طرح‌های هتل‌سازی استان چهارمحال و بختیاری کمک شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ حیدر صادقی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: در سال گذشته، ۷۰۰ میلیون ریال در قالب یارانه سود تسهیلات بانکی به طرح‌های هتل‌سازی استان کمک شد.

وی با بیان اینکه کل سرمایه گذاری انجام شده در این زمینه طی سال گذشته ۲۷۰ میلیارد ریال بوده است افزود: از این مبلغ ۹۱ میلیارد ریال از محل تسهیلات و مابقی آن آورده بخش خصوصی بود.

صادقی اضافه کرد: با این سرمایه‌گذاری، برای ۲۵۷ نفر در بخش‌های هتل، ایجاد اقامت‌های بوم گردی، دفاتر خدمات مسافری و گردشگری، مراکز رزرواسیون و اطلاع رسانی و طرح‌های تفریحی مثل رفتیگ در چهارمحال و بختیاری، فرصت شغلی فراهم شد.

وی ادامه داد: در سال جاری نیز روند پرداخت این تسهیلات در قالب اقتصاد مقاومتی ادامه دارد.

صادقی گفت: تسهیلات پرداختی از طریق صندوق کارآفرینی امید تا سقف یک میلیارد ریال به طرح‌های طبیعت‌گردی و بوم‌گردی با سود ۴ درصد و باز پرداخت پنج ساله می‌باشد.

به گفته وی؛ ۴۲ واحد دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در چهارمحال و بختیاری فعالیت دارد که دوره‌های توانمندسازی فعالان دفاتر خدماتی و راهنمایان گردشگری در حال برگزاری است و دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت مدیران هم با همکاری بخش خصوصی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.