شیراز؛

دستگیری كلاهبرداران دعا نویس

فرمانده نیروی انتظامی فارس از دستگیری دو كلاهبردار دعانویس با 300 فقره كلاهبرداری در سروستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سردار احمد علی گودرزی فرمانده نیروی انتظامی فارس امروز گفت: خانمی با مراجعه به مأموران انتظامی شهرستان سروستان مدعی شد دو نفر به در منزلش مراجعه و ضمن معرفی خود به عنوان افراد موجه اعلام كرده اند كه خطری بسیار بزرگ و جدی در آینده نزدیك شما را تهدید می كند و در راستای رفع این خطر ضروری است كه برای شما دعا بنویسیم و در قبال این كار باید مبلغی را پرداخت كنید.

 
وی ادامه داد: شاكیه با اعتماد به این دو نفر مورد اغفال قرار گرفته و در این راستا مبلغ 16 میلیون و 500 هزار ریال وجه نقد و مقادیری طلا و جواهرات به ارزش 300 میلیون ریال به آن ها پرداخت می كند كه پس از مدتی متوجه كلاهبرداری می شود.
 
فرمانده نیروی انتظامی استان فارس با بیان اینكه پس از اخذ اظهارات شاكیه، پرونده به پلیس آگاهی شهرستان ارجاع و رسیدگی به موضوع در دستور كار قرار گرفت، افزود: ماموران ضمن عزیمت به محل و انجام تحقیقات میدانی و جامع متوجه شدند كه دو نفر مرد با یك دستگاه خودرو پژو پارس با مراجعه به منازل به بهانه دعانویسی اقدام به فریب و اغفال افراد بی سواد و كهنسال می كنند.
 
سردار گودرزی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی محل حضور این افراد در یكی از روستاهای شهرستان شناسایی و در حال كلاهبرداری دستگیر شدند.
 
این مقام انتظامی گفت: در ادامه تحقیقات مشخص شد نامبردگان به روش فوق مقادیر قابل توجهی وجه نقد و طلا و جواهرات از شاكیان در شهرستان های داراب، فسا، بوانات، كوار و شیراز كلاهبرداری كرده اند كه تاكنون حدود 300 فقره پرونده در این زمینه تشكیل شده است.
 
فرمانده نیروی انتظامی استان فارس با بیان اینكه تاكنون هفت نفر از شكات شناسایی و با متهمان مواجهه حضوری شده اند كه از این تعداد پرونده مبلغ 750 میلیون ریال وجه نقد و طلا و جواهرات از شكات كلاهبرداری شده است، افزود: تحقیقات تكمیلی پلیس در این خصوص ادامه دارد.    

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.