کرمان؛

افتتاح چهار پروژه بخش کشاورزی در ارزوییه

چهار پروژه بخش کشاورزی و دامپروری در هفته جهاد کشاورزی در شهرستان ارزوییه افتتاح و به بهره برداری می رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،  رضا امیری پاک، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوییه گفت: با افتتاح دو پروژه آبیاری تحت فشار نوار تیپ در این شهرستان 136 هکتار به مزارع مجهز به آبیاری تحت فشار نوار تیپ این شهرستان افزوده می شود.
وی افزود: همچنین در هفته جهاد کشاورزی دو پروژه آبیاری تحت فشار نوار تیپ، یک واحد پرورش گاو شیری 60 راسی و یک کارخانه تولید کنسرو ذرت شیرین در این شهرستان افتتاح و به بهره برداری می رسند.
امیری پاک خاطر نشان کرد: دو پروژه آبیاری تحت فشار نوار تیپ در سطح 76 و 60 هکتار با ظرفیت تولید 450 و 300 تن با اعتبار کل هزینه شده 12 هزار و 920 میلیون ریال که 9520 میلیون ریال آن دولتی است، به بهره برداری می رسند.
وی با بیان اینکه گسترش بخش کشاورزی منوط به رونق بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی است؛ گفت: یک واحد کارخانه تولید کنسرو ذرت شیرین با ظرفیت تولید 500 تن وهزینه کرد اعتباری معادل 15 میلیارد ریال که 12 میلیارد ریال آن از اعتبارات دولتی است، افتتاح و با افتتاح این طرح 10 شغل ایجاد می شود.
امیری پاک تصریح کرد: در بخش دامپروری نیز یک واحد پروش گاو شیری 60 راسی در سطح 2 هزار مترمربع و با هزینه کرد اعتباری معادل 11 میلیارد ریال که 3 میلیارد ریال آن از اعتبارات دولتی است، افتتاح و این واحد گاوداری روزانه 600 کیلوگرم شیر روانه بازار می کند.
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.