لفاظی مایک پنس: ایران برای بی‌ثبات کردن منطقه تلاش می‌کند

معاون رئیس‌جمهور آمریکا با تأکید بر لزوم اتحاد ناتو برای مقابله با تروریسم، در ادعایی بی‌اساس گفت ایران در تلاش است که خاورمیانه را بی‌ثبات کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندین اکسپرس، "مایک پنس"، معاون "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا، روز گذشته به دنبال حمله تروریستی اخیر لندن اعلام کرد:  هم اکنون زمان آن است که ناتو متحد شود و در مقابل تروریسم بایستد. تا زمانی که ما از مردم آمریکا و متحدانمان در مقابل تهدیدهای تروریسم جهانی محافظت نکنیم، دونالد ترامپ آرام نمی‌شود. 

پنس در ادامه مدعی شد: از تلاش‌های روسیه برای ترسیم مجدد مرزهای بین‌المللی با اعمال زور و اقدامات ایران برای بی‌ثبات کردن منطقه گرفته تا تهدید جهانی تروریسم، که می‌تواند همه جا را هدف قرار دهد، مشخص است جهان از زمان سقوط کمونیسم در یک ربع قرن پیش، بسیار خطرناک‌تر شده است.

وی افزود: دشمنان ما در صدد این هستند که ما را تجزیه کنند تا بتوانند شکستمان دهند. اما اتحاد ما با تهدیدهای بزرگتری روبرو بوده است و در این مدت قوی‌تر، ایمن‌تر و متحدتر شده است. من با اطمینان می گویم که ما سرطان تروریسم را از روی زمین نابود می‌کنیم و اینکار را با همکاری هم انجام می‌دهیم. هم‌اکنون زمان آن رسیده است که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) متحد باشد و در مقابل تروریسم محکم بایستد.

مایک پنس خاطرنشان کرد: دونالد ترامپ متعهد شده است که در راستای بهبود روابط با کشورهای اروپایی و بخاطر نسل آینده آمریکایی‌ها تلاش می‌کند. وی همچنین در نشست ماه آوریل با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، اعلام کرده بود که آمریکا به پیمان آتلانتیک شمالی متعهد است.

معاون رئیس جمهور آمریکا با اشاره به حمله اخیر لندن گفت: «با وجود دشمنان جدید و قدیمی، اتحاد ما باید ادامه داشته باشد تا بتوان با تهدیدهای امروز و فردا مقابله کرد. بخصوص با اتفاقی که در لندن افتاد؛ این باید یک زنگ خطر برای همه ما باشد. ما باید نیروهای نظامی خود را برای حفاظت از شهروندانی که مثلا به یک کنسرت می‌روند یا می‌خواهند در روز تعطیل در خیابان قدم بزنند، مستقر کنیم.»

لازم به ذکر است، پلیس انگلیس تاکنون دو نفر از مظنونان حملات مرگبار شنبه شب نزدیک پل لندن را شناسایی کرده است. این حملات مرگبار در پایتخت انگلیس به کشته شدن 7 نفر و زخمی شدن 48 نفر منجر شد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار