کرمانشاه؛

ثبت‌نام در ورزش بوچیا در کرمانشاه رایگان است

خانواده‌هایی که دارای فرزندان با شدت معلولیت بالا هستند برای ثبت‌نام به دفتر این هیأت مراجعه کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ رئیس هیأت ورزش‌های جانبازان و معلولان استان کرمانشاه با اشاره به ثبت‌نام رایگان در رشته ورزش بوچیا، گفت: خانواده‌هایی که دارای فرزندان با شدت معلولیت بالا هستند برای ثبت‌نام به دفتر این هیأت مراجعه کنند.

عزت‌الله پرنیان گفت: بوچیا یک رشته ورزشی مخصوص معلولان با حداکثر معلولیت است که از آغاز سال‌جاری در استان کرمانشاه راه‌اندازی شده است.

رئیس هیأت ورزش‌های جانبازان و معلولان استان کرمانشاه در توضیح ورزش بوچیا، گفت: بوچیا نوعی ورزش تفریحی- توپی است در زمینی به ابعاد 12.5 تا 6 متر با 12 توپ رنگی و یک توپ هدف انجام می‌شود و ورزشکار با قدرت تمرکز، تسلط روحی و بهره‌گیری از هوش تحلیلی نزدیک‌ترین فاصله را با توپ هدف ایجاد کند.

وی با بیان اینکه ورزش بوچیا برای معلولان جسمی- حرکتی با پایین ترین سطح توانایی طراحی شده است، تصریح کرد: ورزشکاران این رشته می‌توانند تا سطح قهرمانی در کشور و یا مسابقات برون‌مرزی پیش روند و هم‌اکنون در استان در حال آماده‌سازی ورزشکاران برای مسابقات قهرمانی کشور هستیم که تابستان امسال برگزار می‌شود.

پرنیان یادآور شد: خانواده‌هایی که دارای فرزندان با شدت معلولیت بالا (معلولانی که دچار فلج مغزی‌ (cp) شدید، میوپاتی شدید و یا قطع نخاع (از ناحیه گردن)) هستند برای ثبت‌نام به دفتر هیأت ورزش‌های جانبازان و معلولان استان کرمانشاه واقع در فرهنگیان فاز یک- بلوار امیرکبیر- خیابان ناسیونال- مجموعه ورزشی حضرت ابوالفضل‌ العباس(ع) مراجعه کنند، در ضمن هیچ‌گونه هزینه‌ای از آن‌ها گرفته نمی‌شود.

 
 
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.