لرستان؛

اتمام عملیات اجرایی ساختمانی بیمارستان آیت‎الله بروجردی

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: عملیات اجرایی بیمارستان بروجرد از لحاظ ساختمانی و اجرای ابنیه فنی تمام شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ علیخانی مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: در مجموع ۱۳۸ میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان اعتبار ملی جذب شده و مقداری از آن باقی مانده که از محل اعتبارات روستایی است و قول داده شده تا پایان سال مالی نیز این میزان تخصیص داده شود.
 
 وی افزود: عمده این اعتبارات از محل اسناد خزانه است، بخش نقدی برای تملک زمین و بخش دیگر برای تجهیز ماشین آلات است.
 
علیخانی با بیان اینکه در برخی از طرح‌ها شاهد تخصیص ۲۰۰ درصدی بودیم به عنوان مثال در چهار خطه‌ها ۱۰۳ درصد تخصیص داشتیم گفت: باند دوم خرم آباد -نورآباد که کریدور شماره ۱۰ کشور محسوب می‌شود ۷۹. ۲ درصد تخصیص داشته است.
 
مدیر کل راه و شهرسازی لرستان با اشاره به اینکه طرح الیگودرز -خمین ۱۰۲ درصد، داران -دورود ۲۰۰ درصد، پلدختر-اسلام آباد ۱۳۵ درصد، بروجرد- اراک ۶۴ درصد، بروجرد -اشترینان ۵۳ درصد، بروجرد -نهاوند ۶۷ است و توسعه راه‌های روستایی نیز ۵۷ درصد تخصیص اعتبار داشته است افزود: در بخش روکش‌ها نیز ۲۰ درصد تخصیص اعتبار داشتیم که در ابتدا ۴ میلیارد تومان لحاظ شده بود، اما به ۸ میلیارد تومان افزایش یافته است، همچنین در بخش نقاط پرحادثه نیز تخصیص ۱۰۰ درصد بوده است.
 
وی با بیان اینکه در حوزه سازمان راهداری اعتباری که تخصیص دادند ۱۱۴ درصد بوده است گفت: در مجموع میانگین اعتبارات ملی در حوزه ساخت ۸۴ درصد بوده است.
 
 علیخانی افزود: کریدور غرب کشور به طول ۱۴۸۰ کیلومتر است که ۵ درصد کل این طرح در لرستان قرار دارد و از تخصیص توزیع شده ۲۵. ۲ درصد به ما تخصیص دادند.
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با بیان اینکه برای بیمارستان بروجرد ۲۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار در سال ۹۵ از اسناد خزانه در نظر گرفته شده است گفت: عملیات اجرایی این بیمارستان از لحاظ ساختمانی و اجرای ابنیه فنی تمام شده است.
 
 وی افزود: همچنین ۱۵ هزار و ۷۰۰ تن قیر با قیمت هر تن یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان گرفتیم که تن‌ها ۴۵۰۰ تن آن برای فرودگاه خرم ‎ آباد مصرف شده است.
 
علیخانی در مورد آخرین وضعیت ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم‌آباد گفت: در سفر وزیر ورزش به استان گفته شد که باید این طرح از مسیر دیگری تامین اعتبار شود و متاسفانه امسال ردیف اعتباری برای این طرح در حد صفر بوده است و البته در کل کشور برای ورزشگاه‎هایی از این دست تخصیص داده نشده است.
 
وی افزود: این طرح در حال حاضر ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ساختمان آن به مرحله نازک کاری رسیده، اما متاسفانه مطالبه پیمانکار بالاست و چنانچه اعتباری تخصیص داده شود ممکن است تا دهه فجر این ورزشگاه به مرحله بهره برداری برسد.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.