12 هکتار از بیشه زار های گتوند در آتش سوخت

معاون فرماندار گتوند از آتش سوزی 12هکتار از بیشه زارهای شهر جنت مکان و روستاهای کوشکک، دوپیران و سیدان از توابع این شهرستان در هفته گذشته خبرداد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، پرویز رضایی، معاون فرماندار گتوند گفت: در یک هفته گذشته چهار مورد آتش سوزی در سطح شهرستان گتوند رخ داده است، که دراین آتش سوزی ها 12 هکتار از بیشه زارهای شهر جنت مکان و روستاهای کوشکک،دوپیران و سیدان از توابع شهرستان گتوند که از منابع ملی به شمار می آیند، در آتش سوخت.

وی با بیان اینکه این آتش سوزی ها با کمک دستگاه های اجرایی شهرستان مهار شده است، افزود:فرمانداری،بخشداری مرکزی، ادارات منابع طبیعی،محیط زیست،آب و فاضلاب روستایی شهرستان گتوند، آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری های گتوند و جنت مکان وهمچنین اهالی محل برای مهار آتش سوزی حضور داشتند.

جانشین مدیریت ستاد بحران شهرستان گتوند ادامه داد: تاکنون آمار دقیق ازاین خسارت ها بدست نیامده است و میزان خسارت در حال بررسی است.

رضایی با بیان اینکه علت این آتش سوزی در حال بررسی است، افزود: تخریب جنگل توسط زمین خواران،عامل انسانی در آتش زدن مزارع برای آماده سازی زمین برای کشت،گرمای شدید هوا و خشکی بیشه زارها از عوامل اصلی آتش گرفتن بیشه زارها بوده است.

وی اظهار کرد: در شهرستان گتوند با کمبود امکانات از جمله خودروی آتش نشان و سایر تجهیزات پیشرفته برای مهار آتش سوزی در بیشه زارهای این شهرستان روبرو هستیم و در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم تجهیزات مورد نیاز برای مهار چنین آتش سوزی هایی در سطح شهرستان را تامین کنیم.

معاون فرماندار گتوند مشارکت مردم در امر حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی را بسیار مهم برشمرد و از مردم خواست تا ضمن رعایت اصول و نکات ایمنی هنگام استفاده از عرصه‌های طبیعی درصورت مشاهده هرگونه تخلف، تصرف و آتش‌سوزی احتمالی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی مراتب را از طریق تلفن رایگان1504 یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.
 
 انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.